Gå til innhold

Svangerskapskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg drikke/ikke drikke før jeg skal ta blodprøve og urinprøve i morgen. Hørte at hvis en drikker juice like før så blir en mistenkt for å ha diabetes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå søte drikker, eller søtt generelt.

De mistenker ikke diabetes sånn automatisk, men det kan slå ut på sukker i urinen om du spiser for mye søtt dagen før.

Jeg hadde drukket et glass cola, samt spist en del epler dagen før kontroll en gang, og fikk utslag på sukker. Jeg sa da at jeg hadde drukket cola og spist epler og mest trolig var det det som gjorde det sa jordmora. Men jeg måtte innom og ta ny prøve etter noen dager, og jeg burde da forberede meg på glukosebelastningstest og møte fastende. Da holdt jeg meg unna sukker dagene før, og prøven var helt fin.

Skrevet

har aldri hørt at det er noen restriksjoner på det? jeg spiste som vanlig, det vil si mye sjokolade under hele svangerskapene mine, og har aldri fått utslag på sukker i urinen. det vil ikke si at jeg ikke angrer på sjokoladen nå, for det gjør jeg. men jeg tror du skal ha litt problemer med å takle sukker fra før av for at det sakl gi utslag i urinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...