Gå til innhold

Hva er deres trampoline "regler"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nybakt trampoline-mamma, barna mine er 4,5 og 2,5 år så dem må få noen regler på trampolinen å forholde seg til...

Hvilke regler er vanlig blant familier?

Foreløping har jeg 3 stk: Ingen sko når man hopper, kun 2 barn omgangen og ingen baller oppi. Noe mer jeg bør passe på?

Trampolinen er 3,66m og har sikkerhetsnett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag har også regelen at det er ikke noe stupe kråke eller forsøk på salto når det er 2 på trampolina. Skal det være to der skal det bare hoppes forsiktig.

Skrevet

Naboen, som jobber på legevakta, har regelen en om gangen.

Skrevet

Her også 1 om gangen. Min søster har vært trampolinetrener ( ikke spør hva det er for noe) og hun er ufattelig streng og har gitt det videre til mine små. Alle sitter pent og venter på tur mens en hopper.

Skrevet

Trampolineregel nr 1 : Lukk alltid igjen glidelåsen på sikkerhetsnettet når du hopper

Ellers har vi ikke noen regler, utover det å ta hensyn når f eks lilleborr og storebror er der i lag.

Eldste er bare 6 år, så noen salto får han uansett ikke lov å prøve på.

Vi har en liten trampoline da...

Skrevet

Er forsåvidt enig i at det bare skal være en av gangen, vi hadde den regelen til å begynne med vi også. Men siden mine er så små enda og bare har små hopp og stupe kråke, får de lov å være der 2 av gangen. Vi har også stoooor trampoline.

Men når de blir større og hopper skikkelig er det bare en som får være på trampolina. Da kommer jeg til å kjøpe et timeglass for å slippe å være køvakt eller og krangel, he he.

Skrevet

Ingen sko.

Er man mange på trampolina, tar man det rolig. Her leker ungene sisten på trampolina, det er vist mye gøyere enn å hoppe.

De får ikke gå på utsiden eller på det blå på trampolina. Fort å klemme seg eller trå feil har jeg erfart.

Når de skal skikkelig hoppe og ta salto osv så er det en på trampolina.

Også skal alle leke med hverandre. (det viktigste)

Her fungerer det veldig bra, trampolina har vi sammen med to andre naboer. Det kryr av unger rundt trampolina nesten hele dagen og det har ikke vært en skade utover ett lite blåmerke engang.

Skrevet

Kun en om gangen på trampolina (blir brutt av pappan av og til, men da er de bare oppå der sammen og lekeslåss og ruller rundt, kan ikke si noe på det...)

Ta av skoene.

Lukke glidelåsen på sikkerhetsnettet HVER gang man går inn.

Ingen spisse leker og annet oppå. Ball og ballonger er greit, det er visst veldig morsomt:)

Skrevet

Oi, jeg er visst ganske "slepphendt" i forhold til mange her.... Eneste regelen vi har, er ingen sko. Jeg har ikke noen begrensning på antall, de er så små og lette også enda, og det er foreløpig ikke noen som forsøker seg på salto e.l. Her har de sikkert vært 7-8 på trampolinen til tider, men da står jo jeg å ser på og det skal selvfølgelig tas hensyn til de minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...