Gå til innhold

Tegn til svangerskapsforgiftning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få d ut jg nå....

Har vært plaget med vann i kroppen siden uke 34/35 nå i uke 36 og med tømmerstokker til føtter, så får jg beskjed om en begynnende svangerskapsforgiftning. Ingenting feil med urin og ingenting hode/mage plager. Skal inn til jordmoren neste uke og.

Skal eeegentlig ikke bekymre meg så mye, mente hun, men jg klarer ikke å la være..

Føler ikke at jg ble beroliget av jordmoren heller. Vi godtar hverandre, men d e ik noe kjemi der. Skulle ønske jg hadde en jordmor som var litt med omsorgsfull...men sentrum nå....

Det var dagens klagesang....skal legge meg nedpå for å sove bort frustrasjonen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..forhøyet blodtrykk 139/82 på mandag og 130/88 på det minste idag...

Skrevet

Vann i kroppen, SAMMEN med forhøyet blodtrykk (undertrykk) og protein i urin er tegn på svangerskapsforgiftning!

Skrevet

Jupps. Jg har tydeligvis to av tre ting (jordmoren mente d var 2 av 4...var noenting om vondt rett under puppene...noe jg da ikke hadde) Mulig du reagerte på formuleringen min. Da må jg bare beklage. Kan d da være mer rett å si begynnende tegn på svangerskapsforgiftning???

Uansett hvordan jg skriver d, er jo det dumme ordet med i setningen....

Skrevet

Hehe, jeg reagerte ikke på noe jeg :) Bare lurte på om det var noe du lurte på, eller om det bare var noe du trengte å få luftet ut ;) Hehe... Derfor mitt korte svar :)

Har hatt svangerskapsforgiftning i 2 svangerskap selv...

Jeg hadde protein i urin, hodepine, forhøyet blodtrykk og ødem... Men man kan også få veldig vondt øverst i magen ja ;)

Skrevet

Åh...hva er utfallet av en svangerskapsforgiftning?? Blir man satt igang eller er det keisersnitt jg kan forvente meg.? Sier blodtrykktallene mine deg noe?? Har aldri lært mg dt der.

Fikk beskjed av jordmoren å kontakte føden om jg skulle bli verre i helga.

Er det like skummelt som d høres ut til??

Hensikten med innlegget mitt var, fisking etter trøsteord og litt fakta om hva jg kan forvente mg om blodtrykket ikke synker og jg får vondt i hodet. Hvordan kraftig vondt i hodet er d snakket om??

Følte bare som om jg ble etterlatt med flere spørsmål etter jordmortimen min idag...

Kan du fortelle meg litt om din opplevelse av d hele?? Takk for svar:)

Skrevet

Hei :)

Var hos legen idag og fikk beskjed om at blodtrykket mitt var høyt (140/90) Har hatt MASSE vann i kroppen i flere uker nå, men ingen protein i urinen eller vondt i hodet, så fikk da beskjed om at det ikke var sv.f. så lenge urinen var bra. Jeg skulle også bare ta det med ro og kjenne etter om jeg fikk hodepine, følte meg urolig i kroppen, vondt øverst i magen eller mangel på liv i helga. Fikk ny time mandag.

Jeg tror det med hodepine er snakk om skikkelig vondt, siden jeg nevnte at jeg hadde hatt lett "tordenvær"-hodepine i helga, og det ikke var farlig. Hun kalte det "pannevondt" også om det sier deg noe :)

Jeg er 38+2 forresten :)

Skrevet

Jeg synes ikke blodtrykket ditt er så høyt jeg da....men det er da meg... Selv har jeg 140/75 ved første måling, men jeg blir lett stresset da, så hun målte igjen når jeg fikk roet meg litt og da var det 130/75. Det var hun fornøyd med... Trodde ikke det var noe å stresse med før undertrykket (laveste tall) er over 90-95 jeg da..... Det overtrykket stiger jo raskt bare ved en liten anstrengelse eller litt stress....

Tar jeg feil...?

Skrevet

Det er utgangspunktet på blodtrykket de ser på... så om man f.eks har en stigning i undertrykket på f.eks 20, er det høyt.

Jeg ble lagt inn på sykehus med 105 i undertrykk, og satt igang når undertrykket var på 123 (hadde 80 som utgangspunkt)

I noen tilfeller kan man ikke finne protein i urin, men da tar de en blodprøve for å bekrefte/avkrefte...

Jeg hadde vondt i hodet på den måten at jeg trodde det var bihulebettenlse... om det sier deg noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...