Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskapskontroll i dag og legen fortalte at hodet har festet seg nå. Jeg er 33+4 så ble litt overrasket. Er førstegangs så vet ikke om det er vanlig at det fester seg så tidlig? Håper gutten har tenkt å holde seg der en stund til i hvert fall, legen sa i hvert fall at det ikke trengte å bety at jeg kom til å føde tidlig. Men magen min har ikke sunket, trodde det skjedde når hodet festet seg, men ikke her i gården. Her ligger magen godt oppunder brystene fremdeles og gutten sparker i vei på ribbena. Hvis magen ikke synker når hodet fester seg, synker den senere da, eller blir det høy mage på meg frem til fødselen, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at det ikke er helt festet? At det er derfor du ikke føler at magen er sunket... Men uansett, at babyen fester seg tidlig har ingenting å si for når du vil føde. Her festet hodet seg i uke 31/32, så jeg kan trygt si at jeg deler bekymringen din, ja :)

Jeg er forresten andregangs, og 37+0 i dag.

Skrevet

Takk for svar. :) I følge legen så satt hodet bom fast, så det høres ut som om det er festet skikkelig. Men det kan jo være at magen har senket seg, men ikke på den måten jeg forventet. Er ikke alltid så lett å vite, ting skjer gjerne annerledes enn det man tror på forhånd. ;)

Skrevet

Akkurat samme har skjedd med meg, og jeg spurte jordmor angående synking av magen i dag, er 36+2. Hun sa at han ligger så godt festet nå, med hodet helt nedi bekkenbunnen, altså han kommer ikke lenger ned før fødselen :-) Så hun sa at magen min ikke hadde mulighet til å synke mer, og selv føler jeg at den fortsatt sitter veldig høyt! Så det er ikke alle magen synker veldig synlig på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...