Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Jeg har en flott ,sønn på snart 8 år, han er kjempe flink med skolearbeid osv. Men saken er at han klarer ikke sitte rolig på stolen, veldig urolig,lett å miste konsentrasjonen ,må ha hjelp til å komme igang med skolearbeid i timen osv. Men er skolesterk når det gjelder skolefag. Nå vil de se om han evt har en diagnose, han blei sjekket i bhg når han var fem år, da sa hu fra ppt at det ikke var noe. Men jeg ser jo at lærene strevermedå holde konsentrasjonen hans og at han forstyrer de andre i klassa. Så dette er jo for at han evt skal få litt hjelp hvis det er noe, jeg vil jo selvf. det men samtidig vil jeg ikke at han skal få noen diagnose som han kommer til å ha etter seg resten av livet.Men er ikke naiv selvf. vil jeg det beste for gutten min. Er det noen der ute som har barn med ADHD eller noen annen diagnose som det går bra med.?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 De aller fleste klarer seg ok på skole og etterpå, selv om de har en diagnose som adhd. Det er ikke det du trenger å tenke på nå. Konsentrér deg heller om at han må få hjelp, så han kan fungere lettere på skolen. Om det innebærer en diagnose, så har dere ihvertfall noe å forholde dere til, opplegg på skole som kan hjelpe o.s.v. ...og du kan ikke være redd han skal måtte leve med en diagnose resten av livet. Det er lettere å leve med en diagnose og tilpasse seg den, enn å ikke klare å være som alle andre uten å vite at en kanskje ikke helt er det??
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Ja du har rett, vi skal se det ann i sommer, han har blitt mye mer urolig etter jul,(men det kan ha litt med å gjøre at han skal bli storebror igjen trur jeg, snakka masse med han om dette,forbreda han,at selvfølgelig ervi like glad i han osv) Men snakka med rektor i dag, skal se det ann i sommer å evt ta det opp igjen til høsten. Jeg vil selvfølgelig ta i mot all hjelp jeg kan få så se framover, men han er å blir minlillegutt som jeg vil beskytte å ha det bra. Blei bare så lei meg i dag når jeg snakka med rektor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå