Gå til innhold

Noen flere som trodde det skulle være tyngre?


mammaløve

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt merkelig spørsmål...og kanskje jeg bare har glemt hvordan det er å ikke være gravid, men jeg trodde det skulle være mye mer tungt og ubekvemt når man nærmet seg høygravid. Jeg tar meg selv i å "glemme" at jeg er gravid, fordi jeg rett og slett føler meg så lett i kroppen. Med 12-13kg pluss så er jeg jo faktisk slett ikke det!

 

Fikk sent mage, og den er kanskje ganske liten i forhold til andre som er like langt på vei som meg (men alle mål ligger på normalen) selv om jeg er relativt lav. Kanskje dette biddrar til saken? Jeg hadde en del vondt i bekkenet tidligere, men nå kjenner jeg ikke noe. Eneste jeg egentlig merker er at jeg lettere får vondt i bena når jeg går lenge. Tar meg selv i å spurte etter bussen, løfte tunge ting og legge meg på magen. Veldig, veldig merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Jeg er fra før veldig aktiv og godt trent, eneste jeg merker av graviditeten nå er at jeg blir litt fortere andpusten. Men fungere veldig bra til å bare ha 45 dager igjen til termin.. Magen er liten og kan fortsatt ta på meg en litt stor genser eller jakke og folk som ikke kjenner meg ser ikke at jeg er gravid. Syns det er litt deilig jeg :D

Men gleder meg til å få ut det lille nurket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så trodde jeg at det skulle være lettere... He he.

Forrige svangerskap var superlett, og jeg var naiv nok til å tro at det skulle bli likedan denne gangen. Men jeg har slitt siden uke 13- 14 sånn omtrent. Alt jeg slapp unna forrige runde kommer vissst nå. Svimmelhet, jernmangel, energitom... Kronisk hodepine, trøtt, halsbrann, bekkensmerter... You name it. Men kanskje jeg får en lettere fødsel? *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for drømmefødsel for deg ;) Det fortjener du etter så mange plager! Følte meg egentlig ganske dårlig de første tre månedene med begynnende bekkenløsning, kvalme, svimmelhet, tristhet og så videre, og trodde egentlig at jeg kunne forberede meg på både det ene og andre problemet framover i svangerskapet. Så for meg har det vært en gledelig overraskelse å føle meg bra nå mot slutten. Håper jeg fortsetter å ha det sånn også de neste 35-40-45 dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kunne lik godt vært meg som skrev :) Vi er visst ganske like. Jeg er lei av folk osm sier hvor liten mage jeg har til å være 35 uker på vei. Men de sammenligner meg nok med seg selv og andre som kanskje har vært store. Jeg bærer nok ungen langt inne. Har lagt på meg 10 kg til nå. Og er 1.67 høy. Maler hus, ommøblerer og har ikke noe problem med å bære tunge ting. Glemmer meg fort at jeg ikke bør gjøre det.. men formen er så bra. Vi skal vel egentlig bare være glad til at vi ikke er så store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres ut som vi er ganske identiske. Er også 167 cm, og har hele veien hørt at jeg har så liten mage. Det var litt trist da jeg var nesten 7 mnd på vei, og enkelte ikke trodde på meg når jeg sa jeg var gravid...

 

Er 34 uker på vei nå, og venter også en liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kom plutselig gitt :D Over natta gikk man fra lett, spretten gange, til kynnerpreget vralting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...