Gå til innhold

Ilinger nedover urinrøret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner nesten med det bare er hodet til småen som dytter på, men har ikke hørt om noen andre som har hatt dette før...noen av dere som har opplevd plutselige, kraftige ilinger, nesten som elektriske støt, nedover urinrøret når dere går? Det trenger ikke å ha noe med om jeg må tisse eller ikke, og kan være så kraftig at jeg må huke meg sammen noen ganger. Men det går rimelig fort over da, i løpet av et par minutter.

Minner mest om følelsen man kan få ved veldig kraftig urinveisinfeksjon, men dette har jeg altså fått sjekket gang på gang på gang, og det er ikke engang spor av det. Veldig ekkel følelse når den kommer, og det kjennes litt ut som at det blir kraftigere og kraftigere som ukene går. (Er 32+4 i dag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det akkurat sånn som du beskriver og det kan være no grusomt vondt. første gangen det skjedde så blei jeg rett og slett redd! kom så plutselig når jeg var ute og gikk og gjorde så grusomt vont. men som du sier så varer det heldigvis ikke lenge. har sånn omtrent hver gang jeg er ute og går litt lengre turer nå. er 34+5. trur nok bare han ligger og presser litt på blæra egentlig. er nok helt normalt men VELDIG vondt. kjennes ut som KRAFTIGE urinveisinfeksjonssmerter ja. jeg har funnet ut at for meg så hjelper det å ta tak under magen og dytte opp når smerten kommer. og selvfølgelig gå litt saktere da :)

Skrevet

Jeg og hadde det slik når jeg var omtrent like lang som dere. Det var samtidig som at hun gled ned i bekkenet og festet seg. Så for meg kan dette høres ut som smerter/ubehag ved at babyen synker og fester seg.

Skrevet

Jeg har også de samme ilningene! Spurte jm om dette og hun mente det var hodet som nok presset nedover og traff på nerver.

Er skikkelig ekkelt for det kommer helt plutselig og da må jeg stoppe helt opp, kjennes rett og slett ut som jeg har ei nål innvendig som stikker mot underlivet! Hodet hos meg er festet, og stikningene har som du nevner bare blitt verre og verre. Ikke så mye mer av de, men de er blitt vondere jo lengre på vei jeg er. Kjente det først i uke 30-31 og er nå i uke 39, så håper snart å være kvitt de og andre graviditetsplager :))

Skrevet

Akkurat det samme her, og har lurt på hva det kan være! Har ikke kjent det før nå, og hodet har vært festet leeenge, men han har sunket en del de siste to ukene, så det kan ha en sammenheng her kanskje.

Skrevet

jeg har det samme, og jordmor sa at det var mini som prsset på noen nerver...

Skrevet

Takk for svar! Trodde nok det hadde en sammenheng med at hodet presser nedover i bekkenet, men godt å få bekreftet at det virker som en vanlig plage. Takk for tipset om å "løfte" litt på magen forresten, det virka skikkelig bra da jeg opplevde det samme i dag da jeg var ute og gikk :)

Skrevet

Så bra at det funka for deg også!!!!! :D skikkelig ubehagelige greier... men snart er vi ferdig med alle plagene!!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...