Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 hvordan gjør dere det når babyen bæsjer og dere ikke er hjemme? Spyler dere bleie hos de dere er hos (venner, familie, shoppingsenter) Og er det ok å bruke bleier som er laget i Kina? (tenker på økologisk osv), tenker på å kjøpe AIO og lommebleier...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Morsmelkbæsj fra de minste ungene legges bare rett i wetbagen, både hjemme og ute hos andre, og når det er på tide å vaske en maskin får de en kald skylling i maskinen før den vanlige vasken. "ordentlig" bæsj, fra barn som har begynt å spise mat fanges opp av et rispapir i bleia, og vippes bare rett i do før resten av bleia går i wetbagen for å ta med hjem:) Jeg har ikke oversikt over hvor de ulike bleiene er laget, men ser ingen grunn til å ikke kjøpe dem som er laget i Kina:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Takk for svar. Jeg bestiller bleier fra utlandet, vet du om det heter wetbag på engelsk?
trollmamma Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Eg gjer som første anonym over her ) Bestilte ein gong tøybleier (lommebleier) frå thailand. Vell, dei blir brukt som dukkebleier for å sei det sånn. Heilt ubrukelege. Så lurt å være litt obs når ein bestiller frå det store utland )
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Jeg brukte brettebelier opp til ca 6 mnd, da ble de for små og for tynne. Etter det brukte jeg formsydde fra Nøstebarn. inni bleia legges et rispapir som sagt, da vippes bare bæsjen ut med papiret og dras ned i do. Om jeg var ute på tur hadde jeg alltid med meg små brødposer jeg kunne legge bleia i og knyte for. da kunne den ligge greitt i stellebagen inntil vi kom hjem og jeg fikk skyllt den opp.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Det heter wetbag på engelsk ja:) Ville kjøpt et par store til å ha hengende på badet, med plass til bleier for ca tre dager før du bare vrenger hele posen inn i maskinen og vasker sammen med bleiene, og et par små til å ha med i stellebagen når dere er ute, og senere i barnehagen for dagens skitne bleier:)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 ok. takk for nok et svar. Har kjøpt noen bleier. (4stk), 2 fra bånnsull og to fra sweet baby doll, er faktisk mest fornøyd med sistnevnte. De er ikke så tykke og stive som de andre. hvor mange bleier trenger man når man vasker hver 3dag?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Det kommer an på hvor stort barnet er, de første månedene er det jo mange bleieskift i døgnet. Vi bruker billige brettebleier og prefolds, med ullbukse eller pul-trekk utenpå hjemme og på natta, og har gjort det siden fødsel. Men ungen er bare 7 mnd ennå, har ikke begynt i barnehage... Har i tillegg ti onesize lommebleier, har kjøpt litt ulike merker for å prøve, som vi bruker på tur, til barnevakt, og litt ellers også Satser på at totalt 20 lommebleier vil holde fint til barnehagestart. Det går max fem bleier daglig, og da har man litt ekstra så de rekker å tørke etter vask:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå