Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Må innrømme jeg synes det er litt kjedelig her. Skulle gjerne diskutert svigerfamilien, men ofte blir innleggene her veldig hatefulle. Sikkert en god del konflikter rundt omkring, men akkurat her er det lite konstruktive råd å få.
laracroft Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Kjedelig ?? Personlig synes jeg denne siden er mye mer nyttig enn noen av de andre debattene her jeg da...Her er det alvor liksom, skal man la seg tråkke på, eller skal man ikke? Det er mange svigerforeldre der ute som ikke har gode hensikter, og dette synes jeg fortsatt er et tabu område i samfunnet generelt! Mange som blir støtt av et slikt tema, og vanskelig å løse opp flokene uten at noen blir fornærmet. Og det kan gå på helsa løs. Når et problem i livet dukker opp, så skal man ikke tie det ihjel, men heller få muligheten til å la tankene få full frihet , uten begrensninger. Det er da du virkelig kan få øynene opp for hvor fokuset skal være, og få klarhet og handlekraft. Da er denne siden her helt uunværlig!! Sjelden du setter deg ned å skriver ned tankene rundt en konflikt på et ark liksom... Jeg har fått masse inspirasjon ut av denne siden! Tusen takk til alle som bidrar med sitt her ! Etter jeg begynte med det, lettet jeg den tunge bagasjen hver gang, og følte meg sterkere,fordi jeg fikk på en måte analysert hva som hadde skjedd. Å lese om andres opplevelser, gjør at du skjønner at du er ikke vanskelig, men at dette rett og slett er et veldig vanlig fenomen, spesielt dette med svigermor og svigerdatter, men også for andre familierelasjoner. Når min svigermor i tillegg er en liten sosiopat , så må det bli feil. Da er det godt å ha alle hjelpemidler som finnes rundt seg. Kanskje ikke så rart at man opparbeider seg et hatefullt forhold, og her er det befriende å uttrykke seg her om det. Det som er lite konstruktivt er nettopp slike innlegg som de 2 over her. Hva gjør det om det ikke er full aktivitet her hele tiden? Dessuten krever det en viss modighet og skrive om sine relasjoner på nettet. Gode og dårlige råd og tips kan man få overalt !
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Laracroft: Jeg har brukt dette forumet på samme måte, og omtrent like mye som deg (har lest dine innlegg med stor interesse tidligere). Jeg har også hatt kjempegodt utbytte av å utveklse erfaringer med andre i liknende situasjoner. Og har ikke klart meg uten "venner" herfra. For her kan man diskutere ting som ikke er "lovlig" å diskutere i det virkelige liv, eller at man ikke har noen å diskutere det med. Her kan man blåse ut frustrasjoner. Men synes det er dumt at du kaller innlegget mitt for lite konstruktivt.....?!? Jeg postet dette rett og slett bare av nysgjerrighet, fordi jeg lurte på om det var mere liv her en det kommer fram av innleggene. Det kan jo være mange som er innom uten å skrive noe. Så jeg bare lurte:-) Det var forresten ikke ment å være konstruktivt heller, bare nysgjerrighet......... HI
laracroft Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Det var Anonym 21:13 jeg siktet til, tok nok begge under en kam. Så det var ikke meningen HI. Er veldig glad for denne siden,vet du. Hyggelig at du har lest mine innlegg , det kommer sikkert flere og Det går også an å starte tråder som er på generell basis, det savner jeg her. Man kan diskutere familierelasjoner selv om det ikke har vært noe nå nylig. Det setter igang debatt og refleksjoner, og hvis man skaper en bevisstgjøring på relasjonene sine , så kan det være lettere å takle det som kommer etterhvert også. Dessuten er det utrolig kult å skape en humoristisk vinkling på selvhøytidelige svigermødre, det er ingenting som virker bedre enn en god latter når man har fått svigers opp i halsen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå