Gå til innhold

Mat


lissiliz❤tassen❤lillesøster

Anbefalte innlegg

Ja nå nærmer de seg snart 1 år.

 

Har jo vært litt strenge med maten, tatt alt veldig med ro og prøver å ikke gi usunne ting.

 

Men nå smaker han på det meste av det vi spiser. Holder han vekke fra tacokjøttdeig og slike sterke ting. Men da lager jeg til han uten krydder.

 

Er blitt så flink til å spise selv, hehe altså med hendene. Mais og små smuler tar han fint med to fingre(pinsetgrepet).

 

Er det noe dere ikke gir, eller gir dere det meste. Er så rart å tenke på hvor fort dette går. Liksom fra mm(mme) til menneskemat. hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihihi, morsmelk og mme er da menneskemat det også :D Men ok, tok poenget ;)

 

Her er lillebror en knøl med pinsettgrepet. Av og til kan han slumpe til og ta et fint grep. Ellers er det bare å få det inni hånda for så å prøve å gnage mest mulig av det (agurk, skorper, skive, eple osv)

 

Nei, lillebror får ikke det meste av det vi spiser. Han får en smak av vårt kjøtt - av det som er inni og ikke er krydret. Han smaker litt fisk og kylling og selvfølgelig også grønnsaker. Kokte grønnsaker er han veldig glad i - spes brokkoli, blomkål, gulrot, erter, kål - ja det meste. Men jeg synes det er så mye som ikke er "passende" enda. Kanskje er jeg bare for pirkete enda? Men så har jo nestle så mange lettvinte glass da...

 

Nei, må nok bli flinkere til å tro at han kan da få av det vi spiser. Takk for påminnelsen lissiliz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får snuppa smaksprøver på det meste av vår mat, men hun får fortsatt middagsglassene som helt måltid. Jeg holder tilbake på mat som er veldig salt, men hun elsker sterk mat, og mat med mye smak i. Her om dagen fikk hun smake på indisk mat... og da var det "mmm...nam!" og piping etter mer .. hehe :o)

 

Ellers har hun heller ikke fått så mye melkeprodukter enda. Har såvidt begynt med joggolino fra Nestle, men skal prøve å kutte det i noen dager for å se om det kan spille inn på nattevåkingen i det siste. Har fått smaksprøver på is og sjokolade også, men det har vært mikroskopisk. Det går mest i frukt og kjeks som "godis" foreløpig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "sønet"litt nå akkurat som lissiliz.. Snuppa vil aller helst ha mat som vi spiser og her om dagen delte jeg slik mat vi hadde (potet, gulrot og fiksekake) i små biter på et fat og gav til henne. Hun har ALDRI frydet seg slik over mat, hahaha... det var helt herlig. Så nå får hun glasset sitt og når hun ikke vil ha mer av det får hun av vår mat. Men tenker over saltinnhold ol. HUn kan være veldig fornøyd med bare potet og gulrot, gjerne noe mais... pinsettgrepet sitter som ett skudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har knerten fått smake på mye av vår mat lenge, og nå spiser han så og si alt. Han får fremdeles middagsglass eller most mat som hovedmiddag, men får av oss når vi spiser i tillegg. Favoritten når vi var på ferie var pizza og brød dyppet i tzatsiki. Den ene dagen spiste han nesten 3 stykker av pizzaen min, så da fikk han ikke noe middagsglass. Han får også krydret mat og synes det er topp. Prøver å holde unna den mest salte maten bare. Mais er veldig godt, men er litt klønete med pinsettgrepet. Tar det opp med to fingre, graver det godt inni hånden og skyfler det inn i munnen med håndflaten hehe.

Han har i det siste også fått litt youghurt. Det er veldig godt og i Hellas spiste han endel gresk naturell youghurt. Da kunne han ikke få nok. Synes jo selv det er litt kjedelig uten noe frukt i, men tydeligvis ikke han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er vi som er litt strenge. Middagsglasset er hovedmiddagen, men får jo smake mye av oss også.

 

Har ikke smakt så mye med salter og "usunne" ting som kaker og slikt. Det vet jeg at kommer fort nok. Så er vel greit at vi er litt strenge.

 

Heldigvis elsker han frukt, grønt, kavring og brødskive. Så han kan alltids spise slike ting når vi spiser middag. Er jo bare så super kos med underholdning når vi spiser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...