Gå til innhold

navnevalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har sagt at får vi jente vil vi at hun skal hete Yvonne. Fikk vite på ordinær ul at vi venter gutt og da er vi ikke like sikre i navnevalg.

Søsteren til typen venter nå ei jente og spurte han om vi ble sur om de tok yvonne, for de likte det navnet så godt.....

an sa at han ikke kunne nekte dem det, men vi hadde jo tenkt på det navnet om det ble jente...

Jeg er bare pisse irritert nå... hadde aldri "TATT DERES" navn om de hadde gitt utrykk for ett de likte så godt.

Vi skal garantert ha flere barn, og oim vi får jente engang kan vi ikke velge navnet vi liker så godt for niesen heter det... off neiii...

hva skal jeg gjøre/si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET er grunnen til at vi holdt våre barns navn hemmelig til etter fødsel!

Synes det er lumpent av svigerinnen din, men eier de ikke skam i livet så er det lite du kan gjøre med det annet enn å fortelle henne at du håper de kan velge et annet. Man eier jo ikke navn, så de kan gjøre hva de vil ang. Yvonne, selv om det er litt sleip.

Skrevet

Jeg ville vært sjeleglad, så kan du med god samvittighet velge noe annet;)

Skrevet

Hun spurte og ha ga inntrykk av at det var ok at de brukte navnet. Så hva er problemet?

Uansett så skal dere ha gutt og det er ikke sikkert at dere vil få jente neste gang, eller gangen etter der igjen eller noensinne. Og det fins penere navn enn Yvonne:-)

Skrevet

Det gjorde vi også. Jeg gikk jeg gravid sammen med en venninne og jeg fødte først. Og jaggu hadde vi ikke tenkt på samme navn og begge hadde holdt det hemmelig.

Flaks at hun ikke hadde sagt noe, for da ville jeg valgt noe annet, og flaks at jeg fødte først og "fikk" navnet:)

Skrevet

Sånn er det når man snakker høyt om navn man liker - ikke lurt...

Vi hadde et jentenavn klart når vi ventet eldste. Da gutten var født, spurte noen venner hva navnet hadde blitt dersom det var jente (på dette tidspunktet var de høygravide med en jente). Vi sa hva det var, de falt pladask for navnet, og vi sa de kunne bruke det hvis de ville. Det gjorde de. Neste barnet vårt ble også gutt, og vi er bare glade for at noen fikk brukt det flotte jentenavnet.

Dessuten hadde vi andre jentenavn vi likte når vi ventet nummer 2.

Yvonne er jo ikke veldig pent i mine ører, dere finner sikkert et annet pent jentenavn dersom dere en gang skulle få en jente (noe som ikke er sikkert).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...