Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Er i ny jobb og fikk mandag første lønn. Fikk da en del mer i lønn enn forventet. Årslønnen som er oppgitt er da delt på 11 slik at feriepenger er ikke medregnet i årslønnen. Jobber i det private. Er dette vanlig? Klager selvf ikke, jeg ble bare veldig overrasket og glad da jeg ikke har opplevd dette tidl:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Jobber i privat bedrift jeg og, og der blir årslønna delt på 12.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Månedslønn finner du ved å dele årslønn på 12.
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har opplevd at man deler både på 11 og 12. Det skal stå i kontrakten din hva som gjelder. Kjipt hvis det er gjort en feil og du bruker for mange penger
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Da ville jeg lagt av penger hvis jeg var deg, men jeg er ganske sikker på at arbeidsgiver er pliktige til å trekke deg for feriepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå