Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt barn med barnemark og som kan fortelle litt. Hvordan ble det oppdaget, hva ser man etter osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt det selv, men vet om flere.

Hyppig avføring - gjerne hvitlig. Til slutt kommer det små hvite marker ut. De kan være vanskelig å få øye på - men alt etter hvor mye en har selvfølgelig.

Du får kjøpe tabletter på apoteket reseptfritt, og hele familien bør behandles.

En kan ofte på småmark hvis en har katter har jeg hørt... men dette er ikke noe jeg vet...

Skrevet

Det klør som ville faen, særlig når man får lagt seg. Dersom du ser inn i barnets endetarmsåpning så vil du se mark som kryper innover om du vier litt ut.

Kjøp tabletter på apoteket. En tablett når man oppdager det, så vasking av sengetøy etc og så en tablett en uke eller to etterpå.

Skrevet

Gutten min fikk det da han var rundt 4 år, han sa han hadde vondt i rompa, særlig etter leggetid. Jeg trodde først han var litt sår så jeg vasket han godt og smurte han, men det hjalp ingenting, ikke var han rød heller. Han fortsatte å klage på vondt i rompa så jeg kom til å tenke på barnemark, men jeg kunne ikke se noen i det hele tatt.

Spurte på apoteket og der sa de at det godt kunne være det selv om jeg ikke kunne se noen mark, det trengte ikke være så mange for at det skulle klø og da kunne det være vanskelig å se dem.

Så jeg kjøpte en kur og vips var det borte, ingen mer klaging på vondt i rompa. Hele familien tok en kur samtidig som jeg vasket alt av sengetøy, også måtte vi ta en ny kur et par uker senere for å være sikker på at alt av egg var drept.

Skrevet

Takk for svar.

Kusinen har hatt og hun var veldig plaget av kløe og de kunne se de med lommelykt etter at hun hadde sovnet. Jeg har fått helt angst for at mine også skal ha fått, men kan ikke se noe når jeg sjekker. De klager heller ikke mye over kløe, men har vært nevnt. Har ikke lyst til å ta kur unødvendig heller, men klarer ikke halt å roe meg med at de ikke har det heller.

Skrevet

I følge lommelegen får ca 50% av alle barn i barnehagealder småmark en eller annen gang, så det er jo ikke umulig at ungene dine har det. Men om de ikke klager over kløe etter sengetid ville jeg ikke bekymret meg, sønnen min fikk ikke sove men survet og klagde, og selv da kunne jeg ikke se noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...