Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Dersom diskusjonen blir høyrøsta, krangler en da?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Når man ikke klarer å argumentere uten å måtte heve stemmen og bli usaklig (og gjerne personlig)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 22:13 her. Jeg synes at stemmevolum som "argument" er usaklig, så jeg vil si ja, da er det krangel.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Kommer helt an på toneleie. Jeg snakker høyere hvis jeg blir ivrig i en diskusjon, men jeg krangler ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Hehe..sikkert morsomt å se når jeg og mannen min er uenige.. Han blir høyrøstet og usakelig (krangler), jeg snakker rolig og holder meg til temaet (diskutérer). Et skikkelig radarpar!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Diskusjonen går over til krangel hvis man; blir sint og gjerne irrasjonell, angriper hverandre med "personlige" argumenter i stedet for å holde seg til tema som diskuteres, trekker inn ting som har skjedd tidligere, som i "du gjør alltid sånn", osv osv... En diskusjon kan godt ha litt høyt stemmevolum, men samtalen handler om det temaet som diskuteres:)
Dunder Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 En diskusjon har gått over i krangel når man ikke lenger er interessert i å lytte til hva motparten har å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå