Gå til innhold

speilreflekskamera... hjelp??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe speilreflekskamera... noen som kan anbefale et som har grei kvalitet, er lett å bruke og har en grei pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha et helt enkelt kamera som du stort sett skal ha på auto anbefaler jeg deg f.eks Nikon D3000 som er utrolig brukervennlig, eller D5000(som også har videofunksjon).

Dersom du tror du vil bli litt mer entusiast vil jeg anbefale deg å kjøpe noe litt bedre med en gang. f.eks Nikon D90. Mye kjekkere, og så er det ABSOLUTT en fordel at kamerahuset har autofokus.

Dersom du heller vil ha Canon ville jeg sett på Canon D50, som er noenlunde på linje med Nikons D90. Dog vil jeg påstå Canon er hakket bedre ;)

Uansett, i de lave prisklassene er det ikke så stor forskjell på Nikon og Canon, og man bør velge det man synes ligger best i hånden og som virker greiest å betjene.

Ellers har Olympus, Pentax, Sony osv kameraer som er gode. Disse har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

En ting som det er lurt å tenke på er linsen. Flere modeller kommer som kit og det finnes forskjellige kit som skilles ved at de har forskjellige linser. Vil anbefale deg en 'allround'-linse som tar greie bilder både nærmt og med litt zoom. Da slipper du unna med med én linse. Mange kit selges med en linse uten videre zoom og det vil du savne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...