nr. tre er på vei:) Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Ble satt i gang sist onsdag, og på fredag kom gutten. Fødselen gikk helt greit, men etter at han kom ut om morkaken skulle ut, satt den fast og livmora trakk seg ikke tilbake. jeg ble sendt rett ned på akutten og de greidde å få den ut, og fikk stoppet bloet. Jeg mistet 2 liter blod, dette er mye,, da vi har ca 5 lter i alt. Der blee vurdert blodoverføring, men jeg kjente meg i bra form på sykehuset, men nå når jeg har kommet hjem er jeg veldig slapp og sliten. Vvurderer nå å spørre i morgen om jeg får det likevel. Noen med erfaring?
Vimse + gullene Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Hei, jeg var på KK, og ba om å få målt blodprosent. Har ikke mistet så mye som deg, men ville gjerne ha status. De hadde faste retningslinjer: under 10 må man ta jern i 6 uker, under 7 blodoverføring. Be om å få tatt en prøve, så slipper du slite med jernmangel. Det tar på! Blir jernpiller på meg
Frøken E Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg hadde også problem med å få ut morkaken ved min første fødsel. Måtte i narkose, og et blodkar "inni der" sprakk og gjorde at jeg også mistet mye blod. Hadde blodprosent på 7, et eller annet.... Svimte av da jeg skulle reise med første gang etter fødselen så fikk 2 poser med blod. På sykehuset sa de at jeg nok kunne klare det uten blod, men anbefalte å få overføring slik at jeg kom meg i form fortere (og det gjorde jeg absolutt, men selv etter overføringen måtte jeg spise jerntabeletter og jernholdig mat). Du får helt sikkert oppfølging ift blodprosenten din og dersom denne fortsatt er lav og du føler deg slapp vil jeg nok tro de ordner slik at du får overføring.
2 boys & now pink Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Jeg var på KK for 8 år siden og opplevde det samme som deg nesten. Gutten satt fast og måtte tas med vakuum, morkaken satt fast, livmoren ville ikke lukke seg, revnet MASSE, mistet 1700 dl blod. Ble vurdert blodoverføring, men de avventet for å se. Etter noen timer på overvåkning våknet jeg og prøvde sette meg opp i sengen, men svimlet, og dermed var to poser blod på vei inn i systemet mitt før jeg fikk sukk for meg. I følge papirene mine var HBen min 6,0.
-HappyHappy- Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Jeg mistet 2,3 l blod etter fødsel da livmoren "kollapset". Hadde en ganske rask fødsel som gjorde at livmoren ikke ville trekke seg sammen. Tror ikke jeg fikk sp.mål en gang om jeg ville ha blod. Før jeg visste ordet av det hadde jeg fått to poser. Hadde jeg fått sp.målet ville jeg nok takket ja. Jeg merket ikke noe av blodtapet siden jeg fikk blod så raskt. De sa at konsekvensene viss jeg ikke hadde fått blod hadde vært trøtt,slapp,svimmel og problemer med å få i gang melkeprod. I tillegg til 2 poser med blod måtte jeg ta jerntab. og spise mat som hadde mye jern i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå