Lovemelikeyoudo Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Jeg forsår bare ikke folk som henger teppe over hele åpningen av vogna,t enk dere å selv sove me det teppe hengende "over hodet". Så tett det må bli i vogna!!! Hull- eller ikke hull i helseteppet. Stakkars små!!!!!!
Gjest Yunie Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Ja, uff.... Eller kanskje ikke så stakkars? Tror det er verre å sove i telt...
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Har du sovet i telt Yunie? Det er mange lufteåpninger i vårt telt og tett luft er ikke et problem der. Romvolumet inne i en barnevogn mellom barnets hode og åpningen som evt er tettet med et teppe er ganske mye mindre......
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 De aller aller aller fleste som henger teppe over vogna, binder ikke teppet rundt hele hetta, men slenger den lett over. De fleste jeg har sett med teppe over hetta, har ikke dekket hele åpningen en gang, men kun litt for å skygge for sol osv. Det er forskjell på det og på å tvinne teppet rundt vogna for å sperre all luft ute...
temine Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 http://www.lub.no/id/80244C7A42842796C1257689005046DB
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har alltid hatt teppe over åpningen når lille skal sovne, han var for nysgjerrig til å sovne hvis han så ut, dessuten ble det mørkt og behagelig. Men når han sovnet, løftet jeg teppet opp. Kan jo være flere av oss.
Lovemelikeyoudo Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2010 i dag på kjøpesenteret så jeg en mamma som hadde dekket til åpningen med teppe og myggnetting over der igjen!! Gud, er det mulig????
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Nå har det seg også slik at babyer ikke har godt av å få sola midt i ansiktet... Jeg bruker helseteppe som jeg henger ned over åpningen, med en såpass stor åpning i siden at det kommer masse luft inn. Og som det blir sagt over her, når mini ikke vil sove fordi det hele tiden er forstyrrelser på utsiden av vogna, da er det greit å dekke til litt fram til han sovner. Du har ikke vondt av lyset du heller, men det er vel bedre å sove når det er litt mørkt og stille rundt deg enn sola midt i ansiktet?? hvorfor slår du av lyset på soverommet ditt på natta feks? er ikke snakk om å dekke til hele åpningen helt, men når du har en unge som nekter plent å sove når det er lyst og åpent i vogna, ja hva gjør du da?
Gjest Yunie Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Ja, jeg har sovet i telt. Ikke så rart siden jeg driver med friluft..... Men ja, vår tvillingvogn har lufteluker på sidene, bak kan du åpne opp og du kan tilogmed åpne midt i kalesjen. Om jeg har et helseteppe foran er det ikke farlig. Det er ikke tett luft der. Nå bruker jeg sjeldent helseteppe som noe annet enn helt øverst i kalesjen - er stort sett der sola kommer inn og treffer øynene deres. Men jeg syns mange her er hysteriske.
ifie Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 De av oss som har sovet i telt har vel neppe gjort det midt på dagen, eller?? Når solen står på et telt er det uutholdelig og være inni, uansett hvor mange luftehull det er overalt.
Gjest Yunie Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Jeg lurer av og til litt på intellektet her inne? Du skjønner at det er like jævlig i vogna når stola står rett på med eller uten helseteppe? Når vi har teppe over så DEKKER DET IKKE ÅPNINGEN! Og myggnetting er jo helt OK å bruke men det er MYE tettere. Det er ikke uutholdelig å ligge i en vogn hvor det kommer luft inn og luften sirkuleres. Det er en forskjell på å kvele barna sine og skåne de for litt sol.
Gjest Yunie Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Hentet fra landsforeningen for uventet krybbedød: (mine uthevinger i STORT) Å dekke HELT til barnevogna med (helse)tepper vil føre til at det kan bli for varmt og tett i vogna, og faren for overoppheting er da til stede. Det er viktig med god utlufting rundt barnets munn og nese når det sover. Dersom man velger å ha et teppe eller lignende foran kalesjen mens barnet sover i vogna, !!!anbefaler vi at man lar det være gode/store åpninger slik at det kommer til frisk luft. !!!
ifie Skrevet 17. juni 2010 #13 Skrevet 17. juni 2010 Det var på ingen måte meningen og angripe deg, Yunie. Regner med det var meg du sikter til over her Selv om jeg stort sett er skeptisk til tepper over vognen (heldigvis er de fleste flinke til og lage luftehull), syns jeg det blir drøyt og sammenligne det med og sove i telt. Og som du sier; man setter jo ikke vognen fra seg i solen!
Gjest Yunie Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 Jeg har faktisk sovet i telt i solen, det var grusomt. Jeg forsov meg selvsagt under en festival og det var sykt varmt og jævlig. Men et telt står jo også stille. Vogna vår står aldri stille når vi er ute. Hvis den gjrø det er ingen i den:) Jeg dekker aldri åpningen. Jeg ser noen gjør det men jeg tør ikke det siden jeg nesten mistet min yngste jente i krybbedød da hun var 9dager gamel. Men dømmer ingen.
ifie Skrevet 17. juni 2010 #15 Skrevet 17. juni 2010 Hehe, jeg har også sovet for lenge på festival... Jeg håper og tror at de fleste har mange og store luftehull i vognene sine, men det er fortsatt noen som ikke har det (ikke alle er like drevne småbarnsmødre - noen er førstegangs ), så jeg syns det er greit med et og annet innlegg, jeg (selv om det ikke trenger og være "kjefteinnlegg")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå