Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 hvordan fungerer dette? Og hva gjodre dere for å få det?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har sønnen min i avlastningshjem hver 3 helg. Fikk det gjennom barnevernet. Jeg er kjempefornøyd med avlastningshjemmet,fikk det fordi jeg er alene med gutten og har lite nettverk rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Forige gang jeg fikk gikk jeg til bv og ba om hjelp. Var da alene med en veldig krevende gutt. "sa opp" når jeg fikk meg samboer og vi ventet barn nr 2. Har fått igjen, og gikk denne gangen til... var det bv denne gangen og tro? fikk etter mye om og men av samme grunn som sist, krevende gutt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 ok.. takk for svar damer:) Jeg har søkt idag, så da er det vel bare å vente å se om jeg hører noe fra de:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Vi har søkt pga et barn med mild autisme. Kommer besøk fra kommunen neste uke. Vi har ikke begynt med avlastning enda altså.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Sikkert forskjellig fra bv og det vi søkt gjennom. Vi søkte gjennom noe a la tiltak for funksjonshemmede.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 okok.. ja, da får jeg vel bare vente og se da=) Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 Vi har avlastning en gang i mnd og en uke om sommeren. Har avlastning gjenom barnevernet pga vi er fosterforeldre. Grunnen til vi har avlastning er at vi har et fosterbarn som har spesielle behov og som krever veldig mye oppfølging. Hos oss fungerer det veldig greit. Avlasterfamilien henter gutten i bgh på fredagen og vi henter han på søndagen. Han storkoser seg og de andre barna vår får alenetid med oss voksne denne helgen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 har man krav på eller kan man få avlasting selv om barnet har pappahelger?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #11 Skrevet 16. juni 2010 hva skal man med avlastning når barnet allerede HAR pappahelger? Og om det har pappahelger, la oss si to helger i mnd. så skal du ha avlastning på en helg og? Gidder du virkelig ikke være mer en en helg sammen med barnet?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #12 Skrevet 16. juni 2010 Det kommer helt ann på behovet. Hvis du har "helgepappa" hver 14. dag vil de regne det som avlastning selvfølgelig....du har jo ikke barnet da. Så hvis behovet er avlastning hver helg, altså at du aldri klarer å være med ditt eget barn så vil det nok vurderes...men da er det nok mer sannsynlig at det vil bli vurdert en mer stabil og langvarig hjelp som fosterhjem eller barnebolig for barnet. Har "helgepappaen" barnet kun 1 gang i mnd kan det jo vurderes om det er behov for avlastning en helg til...men da må du være forberedt på at pappaen er den første de spør pga der er det "gratis" avlastning og det er nær familie av barnet. Som jeg sier så er det situasjonsavhengig, men jeg kan ikke forstå at behovet skal være så stort hvis du allerede har avlastning i pappaen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #13 Skrevet 16. juni 2010 enig med deg over her ano 19:59.. Hadde skjønt det om det var ei alenemor helt uten nettverk!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Vi har en gutt som ikke krever mye men har sosiale vansker når han leker med andre men dert er blitt myyyye bedre nå men vi er i kontakt med bv men vet at bhg nevnte at kanskje vi skulle ha avlastning ? men jeg skjønner ikke hvorfor -er det for barnet beste eller for at vi skal slippe han på en måte? vi har jo han myyye og han er nesten aldrig borte fra oss iforhold til flere som vi kejnner som sender unga bort heeel tiden for å få fri til seg selv...men jeg har ikke samvitighet til det jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå