Gå til innhold

Barn i dårlige biler

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så jeg en rusten holk av en bil, og i baksetet satt det et lite barn i barnesete.

Får så vondt av familier som ikke har råd/prioriterer en skikkelig bil når de kjører rundt med små barn. Bilens kvalitet har utrolig mye å si når det kommer til utfall av en evnt. ulykke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æh, tusen ganger verre med alle de som ikke har ordentlig sikkerhetsutstyr i bilen.

Skrevet

Vel noen priorierer hus og mat på bordet. Ikke alle som har råd til og kjøpe bil til mange hundre tusen. Dessuten så er det noe som hetter EU KONTROLL!!!!!!!!!!

Skrevet

Sånn er det for noen, det er ikke alle som har råd til å skaffe seg bil til flere hundretusen. Ble jo ikke akkurat enklere å få råd til nyere bil etter at bensinprisen gikk i været, man plasserer bommer overalt og veiene bare forfaller.

Tenker nok at disse foreldrene er svært klar over at de har dårlig bil, jeg hadde det en stund jeg også og jeg syns ikke det var no gøy nei..

Skrevet

Vi har en gammel rusten holk, men den besto nettopp eu-kontrollen. Selv om det er mye rust utenpå, så har vi nye bremser og alt av sikkerhetsutstyr er i orden. Begge ungen er sikret godt og det er en tung bil med et bra karosseri.

Vi trenger per i dag ikke en nyere og dyrere bil. Bilen brukes ikke til vanlig. Kun når vi skal noe spesielt i helgene og da er det bare korte turer.

Bruker offentlig transport til vanlig og ungene går til og fra bhg. Handling foregår som oftest også til fots eller uten barn hvis vi bruker bilen.

Det er ikke alltid utseende som teller vet du;D

Skrevet

til fots?? Er du klar over hvor sårbar man er som myk trafikant? Og det at dere har bil, og likevel velger å gå, det sier jammen sitt om dere... Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg ringt barnevernet med en gang...

Skrevet

Kanskje det var meg? Jeg må desverre kjøre rundt i en rusten holk (1986) som jeg har arvet av faren min. Den er godt vedlikeholdt og passerer eu-kontrollen, men har ikke sikkerhetsutstyr som moderne biler. Skulle gjerne hatt en ny fin bil, men har ikke råd :(

Skrevet

Det kunne vært meg å :(

har ikke mulighet til noe bedre akkurat nå, å ja jeg har dårlig samvittighet for det:(

Skrevet

Hvis det var en golf så var det meg:S

Jeg er glad jeg har en bil i det hele tatt.. Er alenemamma for to, jobber 50% og har omsider brukt penger på å KJØPE meg egen leilighet!!:)

Måtte selge min "gamle" Honda CRV 2006 modell da, men velger heller hus, ja...

Skrevet

Det var meg for 2 mnd siden. Da fikk jeg låne penger av foreldrene mine så jeg kunne kvitte meg med rusthaugen jeg hadde og kjøpe en bedre bil. Den jeg hadde gikk gjennom eu-kontrollen fem mnd tidligere og det var ikke noe farlig rust på den, og den hadde holdt bra et par år til, minst. Men jeg fikk tilbud om å kjøpe en bedre og større bil(stasjonsvogn) med nesten ikke noe rust på til 15.000, så da gjorde jeg det. Men hadde ikke foreldrene mine hatt råd til å låne meg pengene, så hadde jeg fortsatt kjørt rundt i den gamle, for tro det eller ei, det er ikke alle som har mulighet til å ha en enorm bufferkonto og kjøpe seg bil akkurat når de ønsker det...

Skrevet

velger du heller hus? Vet du ikke at de fleste ulykker skjer i hjemmet??

Skrevet

Morsomme hjørnet idag hufsla?

Skrevet

søren. Da går jeg heller å legger meg. Natta!

Skrevet

Er det ingen som tar poenget mitt om at rust ikke nødvendigvis betyr at bilen detter fra hverandre i neste veikryss???

Rust betyr ikke alltid at bilen er falleferdig, men heller at eierne har vært dårlige til å vaske den nå i vinter når det var mye salt og dritt på veien. Sliter på lakken og fremskynder rustprosessen på steder det var litt rust tidligere.

Jeg digger rusthaugen min!!

Funker som bare det og er ellers sikker.

Skrevet

Nei, det heter periodisk kjøretøykontroll.....

Skrevet

Tar poenget, men man forbinder jo sjelden rust med kvalitet...

Skrevet

Ja, jeg burde vært meldt til barnevernet for lenge siden.. Jeg har ei trapp i huset også, så ungene må gå opp og ned når de skal på romma sine..:S

Skrevet

gosh! Jeg får helt bakoversveis! Det er en skam at ikke naboer og familie har anmeldt deg ennå! Hvis man nå først må ha et hjem så bør barna kun befinne seg i bomberommet.

Og sorry for at jeg ikke har lagt meg ennå, skal bare først!

Skrevet

Prøver å kompansere med at de må bruke redningsvest når de bader, om du syns det hjalp litt..?

Skrevet

Tenk heller på faremomentet du representerer med suv'en din.

Jo større og tyngre kjøretøy, jo større skadeomfang ved ulykker. Farten er ofte høyere og trøkken tyngre.

Det er faktisk dokumentert, så innslag om det, har ikke link, at alvorlige ulykker, dødsulykker og store personskader skjeldnere skjer med små og mindre sikre biler.

Skrevet

Jeg har ikke suv, men en helt ordinær stasjonsvogn.

Skrevet

Skremmende lite innsikt hos deg, som du sikkert ser utfra svarene du har fått er de fleste av den oppfatning. Synd du ikke evner å se det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...