Gå til innhold

curling foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange av dere er det?

Kjører og henter uansett hvor ungene skal, legger alt tilrette for de?

Jeg er veldig bevisst på å ikke gjøre det.

Her får eldste sykle dit han skal innenfor rimelighetens grenser, han får ikke penger og nytt utstyr uansett hva og når det gjelder.

Var på jobb med ei i dag hvor ungene hennes ringte støtt og stadig og maste om hun kunne kjøre hit og dit, om de kunne få penger ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke curling nei, men sånn generelt vil jeg vel si at det jo må være bedre å følge opp, kjøre litt rundt og bruke litt penger på utstyr så lenge ungene har sunne hobbyer???

Skrevet

var ikke det jeg mente med utstyr, men at ungene skal lære at når de har fått noe så må de ta vare på det. Kjøper f.eks ikke ny sykkel hvert år fordi gutten har ødelagt den han hadde.

Ungene får også arve klær og utstyr.

Synes det er bedre at ungene får sykle til trening også forresten. Ser ikke helt poenget med å dra på trening når de skal kjøres til og fra, det bør være en del av oppvarmingen synes jeg.

Nå bor vi ikke i en veldig stor by, så alt av trening, venner ol bor i gang/sykkel avstand.

Skrevet

Min er bare to enda, men jeg kommer nok ikke til å bli en curlig forelder. Jeg har likevel en misstanke om at faren blir det. (Han er vant med å bli kjørt overalt, får penger av foreldrene til f.eks bensin og "alt" annet enda osv...)

Jeg kommer til å fokusere veldig på at han skal greie seg selv, egentlig. Jeg ser ikke vitsen med å kjøre dem hele tiden til plasser der dem like greit kan sykle? Så lenge det ikke regner trollkjerringer eller noe. Og pengene får dem ikke gratis. Jeg er vant med å hjelpe til å huset for at jeg skulle få penger jeg selv kunne bruke. Utstyr til hobbyer fikk jeg, selvfølgelig.

Forresten, min gutt får allerede klarte i trær!

Skrevet

Enig med dere begge- det gjelder å finne en gylden middelvei.

Men nå skal det sies at flere av mine venner fortsatt snakker om at foreldrene deres aldri kjørte dem noen steder, så nå skal iallefall ikke deres barn få oppleve noe slikt.

Skrevet

Ja, når man bor et sted hvor det er greit å la barna gå/sykle fra tidlig alder er det jo greit. Vi bor i Oslo og trafikken her tilsier at sykling før barnet er 12-13 er uaktuelt annet enn på sykkel- og gangveier (og da kommer man ikke langt). Dessuten vet jeg ikke om jeg vil la gutten vår ta banen alene som seksåring for eksempel. Dermed er det ikke sagt at vi er potensielle curling-foreldre synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...