Gå til innhold

Hva hadde dere tatt i leie for leiligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal leie ut kjellerleiligheten. Den er på ca 70-80 km2.

Det er to soverom, helt nytt men lite bad. Oppusset stue og nye gulv på det ene soverommet, kjøkken og gang. Har akkurat malt vinduskarmer og dørkarmer i hele leiligheten. Kjøkkeninnredningen er ikke den nyeste men grei nok. Kjøkken og et soverom kunne trengt et strøk med maling men ingen krise.

Det blir inkl strøm og internett. Egen inngang og kan bruke hagen så mye han vil. Masse leker der som ungene hans kan bruke så mye de vil.

Vi kjenner han som skal leie der. Han skal bo der til han kommer over en økonomisk kneik så det skal være rimelig.

Vi bor på en liten plass. 3 min i bil til sentrum og butikker. Bussholdeplass rett ved huset.

Hva hadde dere tatt i leie? Nå mens han sliter litt økonomisk og etterpå når vi skal leie ut til andre.

Blir veldig glad for meninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5000, kanskje? Umulig å si uten å vite hvor det er og hvordan den ser ut, og hvilket forhold dere har til vedkommende.

Skrevet

Kommer vel helt ann på hvor i landet dere bor, stor by eller liten by f.eks og hvordan leieprisene er i området. Og hvor mye dere selv har i boligutgifter i mnd.

Her i trondheim f.eks må man betale fra 9000kr å oppover for noe på den størrelsen med 2soverom. Hadde vi skulle ha gjort det samme her ville jeg tatt 4-6000kr i mnd av kompisen og 10.000kr når han er flytta ut. Husk depositum eller lag en kontrakt på at han betaler om noe blir herpa mens han bor der, selv om han er en kompis.

Skrevet

Syns det blir feil og sammenligne med prisene når dette er en tjeneste dere skal gjøre en bekjent, da hadde jeg heller snakket med han og blitt enige sammen hva som er en grei leie. Etterpå kan dere sikkert legge dere på 7000 om dere bor sentralt, mindre om dere bor usentralt. Og litt etter standaren selvfølgelig.

Skrevet

Takk for svar :) Ja det blir jo vanskelig å si når ikke dere ser leiligheten, men det er greit å høre litt ca priser og hva dere tenker. Setter pris på tilbakemld :) Takk for påminnelse om leiekontrakt. Det er viktig..

Våre boligutgifter er 10.000

Vi bor på "landet" på en liten plass. Når jeg leide for 6 år siden så betalte jeg 3500 for en leilighet som lå mindre sentralt og var halvparten så stor. Han får jo også ink tv, strøm og internett.

Han er en veldig god kompis som har havnet i en vanskelig situasjon. Vi ble enige om 1500 men så fikk han jobb og det har jo noe å si på hva han skal betale i leie. Jeg tenker å la han få 1-2 mnd for den prisen og så sette leia litt høyere. Han er veldig grei å forholde seg til så regner med det å greit å bli enige om noe. Men vil gjerne høre noen meninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...