*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Vi er en familie på 3. To voksne og 1 barn. Etterhvert skal vi ha et barn til. Vi har 200 000 ca til bilkjøp, hvilken bil anbefaler dere? Mørkt interiør(er så lei lyst interiør i bil), sprek og god motor, gjerne automatgir, stasjonsvogn, og nyere enn 2002 modell. Kom med anbefalinger:)
AO3 Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Vi har Skoda Octavia stv med firehjulstrekk på jobb, og det er en KNALLGOD bil. Du får veldig mye bil for pengene, siden du ikke betaler noe for merket, men i realiteten er det jo en godt utprøvd VW. Skodaeiere er også fornøyde bileiere i de fleste undersøkelser. Denne bilen har jeg stadig blitt sett trukket fram som et veldig bra bruktbilkjøp. Vet ikke om den finnes med automat da, men. Ellers kan vel Toyota Avensis være noe å tenke på? Toyota skal jo gå og gå og gå og gå... Vi har en VW Passat, men vi har hatt litt trøbbel med den, heldigvis kun før garantien gikk ut. Det kan være verdt å huske på at hvis du kjøper en bruktbil som er kjøpt ny i Norge, gjelder kjøpslovens garanti på 5 år, selv om mange bilmerker bare har garanti på tre år. Det kan mao lønne seg å kjøpe en bil som er yngre enn fem år! Vi sparte maaaaange tusen kroner i reparasjoner fram til vår bil var fem år, og etterpå har det ikke vært noe med den (enda).
AO3 Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Huff, det ble en veldig kontete setning i det forrige innlegget mitt. Jeg har flere ganger sett at Skoda Octavia med firehjulstrekk har blitt trukket fram som et godt bruktbilkjøp, skulle det stå.
Traveltobarnsmor! Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Kjøpte akkurat Volvo V70 2002 modell...Knallbil!! God plass til store og små med masse utstyr og hudinteriør. I love it!
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Det sies at setter du deg inn i en Volvo V70 kommer du deg aldri ut igjen;-) Det er som å kjøre lenestol............... Og det er så sant. Elsker min gamle (2000 mod) Volvo V70!!! Den er fantastisk god og komfortabel, og ikke minst trygg;-) Anbefaler på det sterkeste.............. Min eneste drøm er å få kjøpt meg en nyere modell etter hvert;-)
bambi&bamse Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Anbefaler på det sterkeste Honda CRV 4x4 :-) Dem er super duper gode og komfortable biler :-) mvh
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Subaru Legacy er vi veldig fornøyd med
dør Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Touran er gode familie biler. Stort bagasjeplass :-) Får kjøpt brukt feks2006 modell til 220 000.
togutter-08og10 Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 Vi kjøpte bil for 2 år siden med samme kriterier som dere. Et barn, og kanskje flere senere. Det du bør tenke på er hvor stor plass det er i baksetet til å ha bilstol bakovervendt lenge. Helst til barna er 4 år. Noe mange dessverre ikke gjør fordi det blir trangt. Passat- som vi valgte er stor nok og en bil som absolutt kan anbefales. Opel Insignina- litt billigere en Passat- har opelerfaring tidligere og fornøyd med den. Ford mondeo- stor nok, ingen erfaring med den, men har flere venner som har den nyeste modellen som er veldig fornøyd. Toyota Avensis- liker Toyota, men merket har fått en ripe i lakken etter all negativ omtale om feil på bremser etc, så er litt skeptisk. V70- Volvo er bra, men ikke sikkert du får ISOfix, er ikke det på svigerfars bil som er 3-4 år gammel. Minus er også at det er ikke så lett å ta usving med volvo, dårlig svingradius heter det. Pappa hadde Skoda før og det var mandagsbil, så jeg hadde ikke tatt sjansen, men vet andre er fornøyd. Man får mye bil for pengene hvertfall. Bare noen tips som vi oppsummerte sist vi kjøpte bil.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2010 super oppsummering:) tenker på Passat eller Audi a4 stasjonsvogn:-) Passaten er fin,ikke kjempe dyr,sprek og god å kjøre.. Så heller mot en av de, siden VW og Audi er samme motor så å si.. Tenker på det ja, viktig for meg at mini skal sitte bakovervendt så lenge som mulig! Takk for super oppsummering, det summerte opp det jeg har tenkt hele tiden:) Thnx:)
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Hmm, A4 er da ikke noe særlig stor bil. Har nok valgt å gå opp til A6 om det hadde vært meg!!
MMJ+ Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Ford Mondeo har både god plass inne i bilen og god plass i bagasjen. Den er også god å kjøre.
mastermind Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Vi har også skoda oktavia. kjempefornøyd. billig, masse utstyr og null trøbbel! Skoda er ikke det det en gang var. Dessuten romslig! Volvo er også romslig, dyrere om de er nye, men svært solide biler. Avensis bra. Samme med passat. Audi osv betaler du mye for merket. Rav, hrv, crv osv er små i bagasjerommene...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. juni 2010 tusen takk for tips og hjelp jenter. Vi endte opp med en audi a4 avant:) prøvde med barnevogna og bilsetet og var god plass. ikke den største stasjonsvogna men gikk helt fint med plassen:)
Lunapuna1985 Skrevet 18. juni 2010 #15 Skrevet 18. juni 2010 Vi har hatt endel biler, men for øyeblikket har vi en Peugeot 407 stasjonsvogn. Dette må vel være en av de større stasjonsvognene som finnes, bilen er nesten 5 meter lang. Vi har 2 svære hunder på 55kg hver, og de har begge plass i bagasjerommet. vi har 2005 modell Diesel bil, og den bruker 0,4 per mil. Den har airbag foran og på hele siden, klimaanlegg (regulere fra 12 - 27 grader, velge om det skal blåse foran eller bak, eller begge deler), display som sier nøyaktig hva som feiler bilen, god plass ved baksetene, panoramatak, regnsensor, antispinn og diverse andre ting som gjør bilen sikker. Ikke minst er den stilig å se på. Jeg kan tippe dere får en 2007 - 2008 modell for den prisen dere kan betale. Vi er i alle fall strålende fornøyd. her er et eksempel på bilen : http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=21263827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå