Gå til innhold

Ang. Ip-adresser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig at folk maser om at de kan se hvem du er, vel jeg har løsningen for de som vil unngå dette:)

http://www.nettbladet.com/guider/skjul-ip-adresse-bytt-ip-surf-anonymt.html

Jeg vet ikke om folk er klar over hvor enkelt det er å finne ip adresser, og hvor enkelt man finner ut hvilken by man kommer i fra. Men når det er sagt, så er det bare politi som kan finne nøyaktig ut hvor man bor og evt. hvem du er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henviser du til den "trusselen" som kom i et annet innlegg her på kommentarer? Det er jo rett og slett ikke mulig å finne ut alt det som det kjerringhelvetet der skulle finne ut.

Skrevet

jepp:) ikke bare til henne da, men til alle som måtte lure.

Jeg har sett at det er mange som sliter med dette, og jeg vet selv hvordan jeg skal få opp ip-adressen til folk. Men jeg kommer nok ikke nærmere enn til ca hvilken by det kommer i fra. Åsså kan jeg f.eks gjenkjenne at innlegg kommer fra samme person da. Men hvem den personen er, det klarer jeg ikke å finne ut av med det første.

Skrevet

Mulig jeg spør veldig dumt nå, men hva kan de egentlig brukes til for hvem som helst?

Skrevet

Hvem som helst kan både finne ip-adressen din og ca hvilken by du tilhører (eller nærmeste by om du bor på utkanten), hvis de har litt kunnskap om data. Dette er enkle programmer man finner enkelt på nett.

Ip-adresser kan jo ikke brukes så mye av vanlige folk, annet enn å finne ut hviløken by man tilhører og om den samme ip-adressen kommer opp flere ganger. (lett å se om folk svarer seg selv f.eks.)

Men er man proff da, så kan man finne ut litt mere. Men da begynner man å snakke om folk som driver ulovligheter. Og de er heller ikke så opptatt av dib/bim.

Jeg ble hakcet når jeg spilte wow, vi er ikke helt sikkre på hva som egentlig har skjedd. Men vi (jeg og wow) trur at hackeren brukte ip-adressen for å komme seg inn på selve hovedsiden min og forandret på betalingen. (han betalte med gamle kortopplysninger som lå i basen min fra før, slik at han kunne ta konton min å spille gratis).

Skrevet

Og hvordan får man opp ip-adressen til innlegg postet her inne? Kan lettere skjønne det om man f.eks. får en mail, men innlegg på dette forumet?

Skrevet

Ja ja Frøken Detektiv, nå skjelver vi alle i buksene.... GJESP!

Skrevet

Litt rart at ingen her har klart å spore opp hvem Nøffemor er, eller hvem som driver og slenger med leppa jevnlig her da i skikkelig graverende tilfeller?

Skrevet

Det var ikke meningen at dere skulle skjelve i buksene da vettu smartingen;P Det var bare for å opplyse hva som faktisk går ann og ikke går. - hadde ikke linka den linken for at folk kunne beskytte seg mot slikt, hvis jeg ville ta dere på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...