Gå til innhold

leie av hus/leilighet og priser

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bor i oslo, sitter og kikker på finn daglig etter nytt husrom så vi kan flytte nærmere jobben. Men det er jo så sinnsykt dyrt! jeg er ikke kravstor, men vi er 2 voksne og 3 barn, så må ha litt mer enn en 2roms på 50 kvm. og så vil vi litt ut av sentrum. men i området der jeg helst vil bo så får du nesten ikke leid noe til under 20tusen. dvs sokkelleiligheter på 60kvm med 2 små soverom ligger på 13-14tusen. halvpart av eneboliger ligger på rundt 20tusen. hvem har råd til og leie disse da? jeg ser jo stadig vekk at de blir utleid så en viss bevegelse i markedet er det jo. har man 2 vanlige inntekter ville vel flesteparten valgt og kjøpe seg noe selv? vi får ikke lån på nåværende tidspunkt og vi har halvannen inntekt og leve av, men og skulle bruke nærmere 20tusen på å leie bolig synes jeg er grusomt dyrt!

er det nav som betaler folk for å bo der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange slike boliger i Oslo leies av firmaer til bruk for sine ansatte f.eks når de har ansatte på kortere oppdrag.

Skrevet

Vi leier ut et par ganske dyre boliger, men ikke riktig så dyre da.

Men iallfall, de som leier de er som regel studenter som leier sammen eller familier som kun trenger bosted for kortere sikt som et år +/-.

er aldri vanskelig å bli kvitt dem når noen flytter ut.

Skrevet

Dere har ikke muligheten for å flytta litt utenfor byen da, feks mot lørenskog. Er god kollektivforbindelse til Oslo derfra. Og du kan få leid noe greit for under 10.000 :)

Skrevet

kan jeg spørre hvem du helst ville leid ut til av en gjeng med studenter/unge folk eller en barnefamiilie?

kunne du tenkt deg og gått litt ned i pris for å få et stabilt leieforhold over flere år?

Skrevet

vi har jobber og barnehager og alt i oslo og så skal vi flytte om 3-4 år til et helt annet sted, så jeg øsnker ikke bytte jobbb/barnehage alt for mange ganger i mellom. så nei, egenltig har vi ikke mulighet til det. hilsen hi

Skrevet

Det er så mange på visning og så mange skikkelige studenter at det ikke er noen problem å finne de rette menneskene som ikke gjør om stedet til en partybule og behandler den bra.

Så nei, vi går nok ikke ned i pris for å leie ut til en barnefamilie som vil bo der over flere år.

Skrevet

Men hvis dere ikke er villig til å flytte på dere må dere enten håpe på å treffe på noen som leier ut til en menneskelig pris , ellers så må¨dere bare ta noen dyrt da, for en periode!

Skrevet

jo jo, jeg skjønner jo det jeg og. hilsen hi

Skrevet

det var jo bare et spørsmål på bakgrunn av det jeg har sett på finn.

Skrevet

Dere er jo på utkikk etter ganske mange kvm, med fire (?) soverom? Da er det jo ikke så mange å velge mellom, og man har mulighet til å få inn f.eks. fire studenter, og har mulighet til å sette prisen ganske høyt.

Tror dere må bli boende der dere bor (hva er galt med den plassen, hvis det uansett er snakk om bare 3 år?) eller se dere om etter en liten leilighet som dere kan få til å fungere for så mange mennesker på tross av få kvm / soverom...

Skrevet

ja, jeg skjønner jo at det ikke blir noe flytting på oss med det første :-) men det er jo mange andre barnefamilier i oslo som leier. hva gjør de? bor de på små 3 romser i lugubre strøk? eller får de støtte på noe slags vis, for det er jo generelt stive priser på utleieleiligheter (da pga av det du sier).

Skrevet

Vi leier hus Oslo vest (Ullern/Skøyen) og betaler 35.000. Grunnen til at vi leier er at vi eier hus i utlandet som vi leier ut (ikke til så mye, betaler ca 15000 ekstra her i Oslo.)

Ønsker man et relativt stort hus med god standard Oslo vest er det desverre kjempedyrt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...