Gå til innhold

Stopper du ved fotgjengerfelt ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hvis det er en syklist som skal over, som ikke går av sykkelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke hvis jeg kan unngå det uten å kjøre ham/henne ned...

Skrevet

Som regel. Jeg syntes det går fortere om de sykler over istedet for å gå av sykkelen å gå over.

Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg regner med at idioter som de er ser de seg ikke for heller ...

Skrevet

Ja, men i følge trafikkreglene trenger man ikke det, de er regnet som bilist om de sitter på sykkelen.

Skrevet

Prøver å unngå det faktisk. Kjører jo ikke på folk da, men lar dem ikke slippe lettvint over om jeg kan unngå det. Å sykle over gangfelt er en uting. Syklister skal overholde vikeplikten som et kjøretøy som alle andre så lenge de sitter på sykkelen.

Skrevet

Ikke bare trenger man det ikke. Syklisten bryter trafikkreglene. Ikke lenge siden de hadde en stor aksjon i Oslo hvor de bøtla dem de så gjøre dette.

Skrevet

Ikke sant. Jeg venter lengst mulig med å sette ned farten for å signalisere at jeg er klar over at det er jeg som har forkjørsrett ... men de durer jo bare på.

Skrevet

Nei.

Holdt på å kjøre ned en syklist-faen i går på vei hjem fra jobb faktisk, fordi han bare raste ut fra sykkelstien/gangstien og over FOTGJENGERfeltet i en vill fart! Og akkurat der kom jeg svingende inn fra hovedveien gitt....! Det gikk bra, men han måtte bråbremse (det måtte selvsagt jeg også) og hoppe av sykkelen sin.

Så til evt. sykkelfantomer der ute: Det er en grunn til at det heter FOTGJENGERfelt! Det er for fotgjengere, og det må dere også bli dersom dere ønsker å bli stoppet for når dere krysser veien.

Skrevet

Hender jeg tuter også jeg for å vise at de har gjort noe som ikke er greit og som faktisk til og med ofte kan være direkte farlig..

Skrevet

Ikke hvis jeg kan unngå det uten å kjøre de ned da

Skrevet

Stopper hvis det andre alternativet er å kjøre han/hun ned, men ellers ikke.

Skrevet

Jeg forsøker bevisst å treffe dem. Hvis de likevel kommer seg over i tide, så svinger jeg opp på fortauet og meier dem ned der, men avpasser farten slik at det ikke blir bulk i bilen. Men de får seg en kraftig advarsel, ofte en ødelagt skulder og en brukket arm eller fot. Og så tuter jeg og kjører videre med et salig flir.

Skrevet

Når det er flere ungdommer som plutselig svinger og sykler over fotgjengerfeltet, får man ganske stort hakeslepp og gjerne litt hjerteklapp.

Virker som de har den holdningen at ting kommer til å gå bra, uansett...

Skrevet

Bare om jeg ser at det kan bli krasj om jeg ikke gjør det.

Idiotsyklister!!!

Skrevet

Nå er min erfaring at det er ikke ungdommene som er verst, det er alle gamlisene som leker Thor Hushovd jeg er mest redd for.

Skrevet

Gamlisene er råskumle. Særlig sånne som er vandt til å kjøre suv og som tror de er uovervinnelige på veien selv på sykkel :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...