Gå til innhold

Regningskonto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at flere i en annen tråd her nevner hvor mye de setter inn på regningskonto som et slags bevis på hvor god råd de har. Hva er poenget med det? Vi har ikke regningskonto i det hele tatt, men kun en konto som vi bruker til alt utenom sparing. Hvor mye en setter inn på en regningskonto sier jo ikke noe om hvor mye en har til overs...? Regningskontoen bruker man jo natrulig nok til å betale regninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å ha en konto der pengene blir satt over sånn at jeg ikke bruker dem. I tillegg syns jeg det er enklere å ha en konto der alle trekk går fra, syns jeg har bedre oversikt da.

En siste ting jeg syns er greit med det er at jeg overfører en samlet sum fra lønnskontoen til regningskontoen hver måned, og denne skal også dekke årsavgift, strøm, kommunale avgifter osv. Jeg sparer altså litt hver måned inn på regningskontoen til disse regningene. Dette får jegi kke til på lønnskontoen, og jeg vil ikke sette de inn på sparekontoen for den er hellig (har ikke lov til å ta ut av den :) ).

Jeg syns økonomien er ryddigere og enklere med regningskonto, hvordan man klarer seg uten skjønner egentlig ikke jeg :P

Skrevet

hvordan oppretter man regningskonto?

Skrevet

Tenker du på tråden om hun som lurte på hvor mye hun kunne ta opp i boliglån?

Skrevet

Har da ikke regningskonto for å bevise hvor rik jeg er ;)

Men det forenkler veldig synes jeg, alt av regninger betales derfra, mest mulig med autogiro og faste trekk. Siden alle årets utgifter er delt på 12 og blir satt inn på lønningsdagen blir det spart opp til de regningene som kommer i kvartalet eller bare en gang i året også. På den måten blir økonomien veldig stabil, jeg har ikke lite penger den måneden veiavgiften eller forsikringa skal betales, for det er overført litt penger hver måned til å dekke opp dette.

Men rik, det er jeg langt ifra, hehe.

Skrevet

Hva man bruker den til skjønner jeg jo, selv om jeg selv ikke føler noe behov for en slik konto. Det jeg ikke skjønner er at folk forteller hvor mye de setter inn på den som et slags bevis på om de har råd til å ta opp lån.

Skrevet

Tenkte på den ja. Jeg ser ikke sammenhengen. Hvor mye man overfører til regningskontoen sier jo ingenting om noe som helst.

Skrevet

Du kontakter banken din må du da skjønne.. kjære vene alt man ikke vet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...