Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på å ta lappen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta lappen nå - i godt voksen alder. Grøss og gru...

Har ikke øvelseskjørt noe særlig ennå. Hvor lang/kort tid er realistisk å anta? inkl grunnkurset og alt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først så trenger du ikke grunnkurset lenger siden du er over 25 år. Så da sparer du litt. Men eg begynnte med mørkekjøring i januar og er endå ikke ferdig. Har oppkjøring i begynnelsen av juli og synes at ting går forferdelig treg. Læreren sier at eg bør ta ting litt mer med ro men det er vel kanskje lett å si for han. Har nemlig termin 22. juli. Håper det går litt fortere hos deg.

Skrevet

Forsto det som man bare er fritatt for deler av grunnkurset?

Jeg har et år på meg.... føder straks nr to og skal være hjemme et år. Må bruke tiden på å ta lappen for å klare å rekke skole, jobb og barnhage...

HI

Skrevet

Jeg brukte i underkant av 2 mnd med alt.

Skrevet

Samme her, rett under 2mnd.

Hadde ikke teorikurs da, måtte jo ikke ha det da.

Hadde 8 kjøretimer + alt det obligatoriske.

Hadde heller ikke øvelseskjørt noe hjemme da min mor nektet og far var sjømann og bort reist den perioden.

tror det er best å bare dure i vei å ta det meste så fort man kan, da sitter jo alt frisk i minnet.

Lykke til

Skrevet

To uker på klasse B

Skrevet

Jeg holder på med lappen nå. Jeg hadde min første kjøretime 22.april og har fått oppkjøring den 28. juli, men det skal sies at jeg kunne blitt ferdig nå i juni hadde det ikke vært for ferieavvikling og for få sensorer... men sånn er det når man velger å ta lappen på denne tiden av året. Så jeg kommer til å bruke rundt 3 mnd.

Skrevet

Godt å høre at det ikke trenger å ta så lang tid :-)

Det var litt oppmuntrende.

Skrevet

He he, jeg brukte mye lengre tid en de andre. Åtte måneder kanskje? Jeg trengte ganske mange kjøretimer før jeg følte meg trygg nok til å skulle kjøre med barna i bilen. Men når jeg først var trygg på kjøringen gikk det raskt å få unnagjort alt det obligatoriske. Det var gjort på tre uker :)

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er mer som deg, kakledama :-)

Gruer meg ettersom jeg har ventet så lenge (30 år....), og skal jo ha to barn med i bilen.

Men tenker nå at jeg burde klare det innenfor permisjonsåret mitt, og det er det viktigste for meg :-)

HI

Skrevet

Det går sikkert bra :) Jeg gjorde det også mens jeg var i permisjon. Min erfaring var at jeg lærte mest av å kjøre med kjørelærer i starten da jeg var veldig usikker, mens mot slutten da jeg hadde blitt flinkere hadde jeg også utbytte av å kjøre privat.

Jeg var forresten også 30 da jeg endelig fikk tatt lappen :-)

Skrevet

Ja, jeg skal vel kunne klare det, jeg også!

Ble litt oppmuntret nå, takk for det :-)

Skrevet

Jeg brukte 6 uker fra jeg tok min første kjøretime til jeg hadde lappen. Fikk langkjøring, glattkjøring og kjøretimer raskt og måtte ha et fåtall kjøretimer. Fikk også det sikkerhetskurset og oppsummeringsteorien med korte mellomrom, og knappe to måneder etter 18-årsdagen hadde jeg den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...