Gå til innhold

hva ha på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg snart termin. Gleder meg veldig siden dette blir mitt første barn. Vi vet ikke kjønn ennå da så det blir ekstra spennende.

Jeg har et par spørsmål om hvordan dere pleier å kle på deres babyer nå.

Må de ha på seg strømpebukser? Evt. hvor varmt bør det være for at de ikke trenger det? Har hørt fra en venninde at de må ha på seg sånn tynn liten lue hele sommeren. Blir ikke det litt varmt?

Vi har nå kjøpt inn 4 bodyer med lang arm og 2 med kort arm, 2 sånne litt tynne joggebukser, 2 strømpebukser, 3 tynne gensere og 1 tynn lue. Alt i størrelse 56. Tror dere dette burde holde til å begynne med? Regner med det blit litt gaver og sånn fra venner og familie også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang lue, så er det det siste man skal kle av en baby/lite barn. Grunnen er sola og vind. Så det vil si at man aldri skal ta av en baby lua/solhatt:)

Skrevet

Min gutt er født i januar og han kledde jeg ikke på strømpebukse i det hele tatt. Syns det er altfor tettsittende og trangt å kle på en nyfødt. Brukte sparkebukser med fot. Tok heller et pledd rundt han om han var kald.

Syns kanskje det er litt lite klær. For min del hadde det vært alt for lite, jeg fikk storgulper, og jeg hadde ikke nok klær for 2 dager i str 50. Så måtte ta i bruk 56 som var litt vel stort. Jeg hadde en del i 50 og fikk bruk for alt, og han brukte det mer eller mindre til 6 uker. Han var helt gjennomsnittlig ved fødsel.

Og ang lue, så ja, den bør være på. Er det en tynn bomullslue blir det ikke for varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...