Gå til innhold

Når har man krav på sykebil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner og bli litt små stressa her nå :S

2Uker til termin.. Sambo begynner og jobbe natta til uka...

Ingen av oss har bil :S

Sykehuset ligger 1time unna der vi bor..Drammen sykehus..

Hørt at hvis vannet går så kan man få sykebil,men da kjører de til nærmeste sykehus og det er da Kongsberg...

Men hvis ikke vannet går så har man ikke rett til sykebil..

Jiiiha...Sitte på timebussen da :P hehe..

Hvis det blir sånn at svigerfar ikke kan kjøre når det sku skje her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ikke helt sikker, men tror det bare er om vannet har gått og hode ikke er festet, og ved evt andre truende tilstander som blødninger og om fødselen er skikkelig i gang.

De prøver å holde bilene tilbake på slikt, og i beredskap til annet!

Blir nok svigerfar eller taxi på deg:)

Men, skader ikke å ta en tlf til fødeavd din nå, og høre hva de foreslår?

Er vel litt forskjell på reglemanget og kriterier på når de sender ut ambulanse i de forskjellige distriktene.

Ring å hør!

Ha en fin dag i sola!

Skrevet

Var det jm på sykehuset sa også..

Men jaiks.... 1time i taxi... det blir ikke billig akkurat...

Skrevet

Helseekspressen? He he, neida, spøk til side.

Kan du ikke undersøke om dere får refusjon på drosja?

Skrevet

Hehe.. Helseekspressen ja :P hehe.....

Får vel bare ta det som det kommer gitt..

Nytter ikke planlegge noe.. hehe

Skrevet

Nå er jo taxi vesentlig mye billigere enn sykebil (selv om dere slipper regninga på sykebilen). Har mannen din sertifikat? Er leiebil et alternativ? Eller å låne bil av noen dere kjenner? Jeg ville også sjekket opp muligheten for refusjon av taxiregning. Høres ikke noe deilig ut å hompe åvgårde på en buss når fødselen har startet...

Skrevet

Niks han har ikke det..

Åssen sjekker man refusjon på taxi a?

Skrevet

Ville hørt med fastlegen din om du ikke kan få drosjerekvisisjon. Jobber selv på legekontor og der skriver vi sekretærer ut rekvisisjoner til de som ikke kan ta egen transport eller helsebuss til behandlingsstedet.

Skulle jo tro at du havnet i den kategorien. Da betaler du isåfall bare en egenandel på rundt 120 kr (tror jeg, hvis det ikke har steget).

Du kan jo også ta en tlf til HELFO og høre med de:-)

Skrevet

En har jo rett på å få dekket transport til og fra sykehus når en har vanlige timer ol der, så vil jo tro at det gjelder fødsler også? Ring på føden å hør da, de må nå være oppdagert på slikt? Vanlige timer på sykehuset dekkes av NAV, så du kan jo høre med dem også.

Ambilanse blir utsendt ved vannavgang før hodet har festet seg, og ved behov (eks: Du ikke klarer å sette deg i en drosje, kraftige blødninger osv) Så du skal ikke være redd for at du ikke får ambulansetransport hvis tilstanden din krever det.

Og lykke til! :)

Skrevet

Da skal jeg høre med HELFO :)

Takk for hjelpen :)

Skrevet

hei.

Jeg jobber i drammen taxi og kan aldri tenke meg at dette dekkes av folketrygden... men det er jo bare å prøve:)

Skrevet

Vil du ikke til Kongsberg?

Skrevet

Hmmm... Høre litt ang det der med taxi da....

Nope,føler meg ikke "hjemme" der,hvis skjønner..

Drammen føler jeg meg "hjemme"...

Pussig men sånn er det bare... Men må nesten bare ta det som det kommer her ser det ut som..

Skrevet

hadde jeg bodd litt nærmere kunne jeg stått til disposisjon:) tar liksom litt tid å komme seg opp til notodden herfra:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...