Gå til innhold

Hva tror dere, blir dette dumt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og 3(!) venninner skal dele hus fra høsten av. 200 kvm, masse plass. Har en jente på 1,5 år, er det dumt med bofellesskap da? Dette er mine 3 bestevenninner, og vi er alle i "samme båt" , to av oss er nettopp blitt singel og de to andre ønsker å dele siden vi da får redusert husleie.. Huset er rett ved siden av barnehagen, og husverten var villig å redusere husleien med 2000 kr hvis vi signerte kontrakt for minimum ett år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det flere barn eller?

Skrevet

Bare ett barn.

HI

Skrevet

Hvis vennskapet deres tåler irritasjon og krangling... så, kjør på. Jeg personlig ville ikke gjort det hvis dette er venninner du setter pris på. Det blir garantert vanskelig!

Skrevet

Er du den eneste med barn? Da må jo resten ta hensyn til dette i forhold til lydnivå på kvelden, fester og lignende, samt tåle barnelatter og sang veldig tidlig i helgene...

I tillegg må dere ha en klar fordeling på hvem som gjør hva av vasking og rydding, når dere kan bruke vaskemaskin, hvor ryddig dere ønsker å ha det (her har folk veldig ulik standard, og det er lett å irritere seg over at andre ikke ser like mye rot og skitt som en selv gjør)

Dere må bestemme om dere handler felles mat og spiser det dere vil ha alle sammen, eller om dere skal ha hver sin hylle i kjøleskapet, hvert sitt område i fryseren, og hver deres skap til servise, bestikk, gryter o.a. Hvis alle fire skal ha sitt eget inne på et vanlig kjøkken kan det lett bli veldig lite skap-plass på hver av dere, og mye rot når fire ulike mennesker skal lage ulik mat hver dag. Er alt felles kan det lett bli konflikter rundt at alle betaler like mye, men noen spiser mer enn andre f.eks., eller hva som skal kjøpes felles, og hva som er privat...

Dette, i tillegg til mange andre scenarier som kan oppstå gjør at jeg aldri ville tatt sjansen på å bo sammen og ødelegge vennskapet på denne måten. Men det er kun dere fire som vet om det er gjennomførbart, og i tilfelle hvordan dere skal gjøre avtaler og ordninger som alle kan leve med:)

Skrevet

De er fullt klar over at det blir null fest når jeg har vesla i hus, samt andre ting som inngår det faktum at jeg har barn, blant annet er vi tidlig oppe hver dag ( rundt 06) :)

Vi skal lage klare husregler om hvem som skal gjøre hva av husarbeid, innkjøp av mat ol. Huset har flere etasjer, så vi har flere steder der hver og en av oss kan trekke oss litt tilbake.

Vet ikke om dette kommer til å funke det her, men tror vi skal prøve først. Om det blir helt krise får jeg og lilleblomst finne oss en egen leilighet etterhvert. Synes dette igrunn var en praktisk løsning iom at husleien på hver og en av oss blir veldig lav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...