CMH Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre til høsten! Er ung (21 år) og på Fredag besto jeg fagprøven min og fikk dermed fagbrev. Driver å søker jobb nå, men innenfor det er jeg er utdannet innenfor er det mye kveldsjobbing/helgejobb, og jeg blir snart alene med min vesle blomst på snart 1,5 år. Det kommer jo ikke til å gå Skoleplass er det vel altfor sent å søke nå? Kunne søkt allmenn påbygg, men søknadsfristen var 1 Mars. Har hentet søknad om dagpenger og det føltes som et lite nederlag.. Datteren min har barnehageplass og jeg vil så gjerne at hun skal kunne beholde den plassen, hun stortrives der! Uff.. så mange bekymringer.. Økonomiske bekymringer har jeg ikke hatt siden tiden jeg gikk på VGS og kun fikk noen få tusenlapper fra lånekassen..
Glajenta ♥ Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Du må vel ha studiekompetanse for å studere videre, og regner med du ikke har det, siden allmenn påbygg kunne vært et alternativ... Hva med å kontakte vgs, kanskje det finnes ledige plasser? Ellers så skriver du at du snart blir alene med henne, da kan du jo krav på overgangsstønad (og muligens bostøtte), slik at det økonomiske ikke blir et problem, sånn i begynnelsen. Ta kontakt med nav og forhør deg. Det kan være at du må ta en annen jobb, sånn midlertidig, utenom det du er utdannet som, og søke skole fra neste høst igjen. Det ordner seg alltid for snille jenter vet du, selv om det kan se litt håpløst ut i blant... Lykke til )
CMH Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg kunne kanskje kontaktet dem, og bedt de sette meg på liste i tilfelle det blir en restplass ledig? Det kunne jo fungert.. Har ikke studiekompetanse nei, og trenger det hvis jeg skal studere på høyskole/universitet fremover. Skal søke aleneforsørger stødnader også, men FVK er stengt idag fikk jeg beskjed om på tlf svarer.. Skal prøve å skaffe litt jobb i sommer også, slik at vi har noe å gå på fra høsten av. Boplass har vi skaffet oss like i nærheten av barnehagen, så er glad det har ordnet seg.
erteposen + 4 Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Er det ikke mulig å søke på noe annet en du er utdannet til, spesielt siden du nok uansett ikke kan få jobbet med det? Sommerjobb er jo også en grei mulighet til å komme inn et sted. Der finnes resteplasser, og du må nok gjøre et førsøk på allmenn påbygg om du vil videre. Ring skolekontoret! Ellers har du vel krav på OS, og det er jo en velidg grei mulighet til å få tatt litt mer utdannelse. Lykke til!!
CMH Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2010 Tusen takk Sånn i "verste fall" tenker jeg på å søke på et kurs via NAV som heter reiselivsmedarbeider med praksis. Da har jeg jo noe å gjøre i 4 mnd Skal ringe skolekontoret å høre om de kan sette meg på en restplass liste, er bare det at det kun er to skoler her i byen med allmen påbygg, så det er stor pågang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå