Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Var inne på lanoungen.no, på førsteplass,med hele 23793 stemmer er en gutt som er synlig handicapet, 2. plass har under 14.000 stemmer. Nr 1 er søt han altså, men føler folk at de må stemme på ham siden han er utviklingshemmet? Det er da uten tvil mange andre unger som er mer billedskjønne enn ham. Jeg nekter å tro at 23793 stykker synes at han er finere enn de andre barna.. Jeg mener IKKE at han ikke er søt, for det er han. Jeg har selv et syndrombarn, som er det vakreste barnet i verden (for meg), men jeg hadde aldri forventet at h*n skulle vinne lanoungen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Folk kan ha ulike agendaer for å stemme på lanounger. Hvor står det at man må gi sin stemme til den man synes er vakrest? Det kan være et statement vettu. Tøft om en handicappet eller utviklingshemmet unge prydet lanoflasken spør du meg :-o
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Nå gikk jeg for første gang inn og kikket på lanoungen.no og han som leder fikk min stemme. Jeg synes han var helskjønn!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 enig, det er rart. kanskje mange har drålig samvittighet fordi de selv er heldige og ha bare friske barn? jeg vet ikke jeg altså, folk er jo så forskjellige. men han har nesten dobbelt så mange stemmer. er det bare sympatistemmer?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Er ganske enig med deg. Syntes det blir litt feil at folk skal sympati-stemme på syndrombarn. Tenkte akkurat det samme når jeg så det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Ja jøss, må innrømme at jeg også ble litt overrasket når jeg gikk inn og så på lanoungen...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Handler ikke om sympatistemme for mitt vedkommende, men en mulighet for å fremheve det som ved første øyekast kanskje ikke er typisk lanounge,men en vakker unge likevel. Har vi ikke fått nok av de sukkersøte ungene med store blå øyne og lange øyevipper som idealet for alle barn når vi vet det ikke er sånn i real life? Kanskje vi ønsker noe som er vakkert på en annerledes måte...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Det er ingen tvil om at bildet utfordrer det konvensjonelle synet på skjønnhet.. Men om folk flest vil ha akkurat det barnet på refillposene til Lano???? Jeg tror personlig folk stemmer på ham som et statement.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 Tenk hviss dette er noen som har jukset til seg stemmer og så er dere med og stemmer frem barnet. Jeg stemmer på bilder der på lano ungen etter hvilket barn jeg synes er sø eller bilde som er søtt, og synes ikke den ungen eller bilde var søtt så derfor får ikke den min stemme. Har ingenting med syndrom og gjøre, at det er grunnen, men synes ikke barnet var søtt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har stemt på han, men ikke av sympati. Jeg for min del synes hele Lanokonkurransen er tullete. Folk blir sure for at ikke den mest billedskjønne leder. Jeg syns det hadde vært fantastisk om et funksjonshindret barn vant Lanokonkurransen! Hvorfor skal ikke de få være med også? De må frem, folk må få se funksjonshindrede barn også! Man ser jo bare på denne konkurransen hvordan mennesker tenker om funksjonshindrede. Ja til å få funksjonshindrede frem i dagslyset så de kan bli en helt naturlig del av samfunnet akkurat som alle de andre billedskjønne barna!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #11 Skrevet 16. juni 2010 For meg er det knekkende likegyldig hvem som vinner, og jeg ville aldri funnet på å engasjere meg i akkurat dette.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #12 Skrevet 16. juni 2010 Det er en jury som avgjør, den ungen vinner ikke om han så får en million stemmer.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #13 Skrevet 16. juni 2010 Hva er da vitsen med stemmene? Hvorfor så mange "stem på meg"-tråder?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 selvfølgelig er det sympatistemmer..... Det er en lite billedskjønn unge, nesten samtlige av de andre barna er søtere. Så de som sier det ikke er sympatistemmer de lyver.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Nei det kan du jo bare spørre om.... kan nok hende juryen tar en ekstra titt på de ungene som har fått flest stemmer, men til syvende og sist er det de som avgjør ut fra kvalitet på bildet etc. Men den dagen denne ungen det er snakk om her vinner så skal jeg faktisk frivillig melde meg til å drikke en liter lano. Ufortynnet. Det skjer ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 du over her, pass kjeften litt da....!!! sånne som deg er kvalmende.... tenk å si noe sånn.......
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 skal stemme på han som ligger på første plass om å om å om igjen bare for at dere idioter som ikke tåler at teres sukkersøte barn vinner skal ha noe å erge dere over!!!!!! sånne som dere er forkastelige.... denne gutten har da like stor mulighet til å stikke av med seieren...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #18 Skrevet 16. juni 2010 Helt enig med hi her... Og det har ikke med handicap å gjøre.. for det er mange skjønne barn med f.eks downs som kunne vunnet slike konkuranser, men dette barnet var ikke det jeg ville stemt på... syns det er tøft å sende inn bilder av alle barn i landet... men .... jeg ville stemt på noen annen enn han... og blir veldig forbauset om det stemmer at dette barnet er den som vinner pga sjarm...
blueeye Skrevet 16. juni 2010 #19 Skrevet 16. juni 2010 Dere gir dere ikke altså... Blir det sånn at dere velger en annen såpe om det er dette barnet som er på refill-pakken? Avhenger det av hvem som er avbildet om såpen er god nok for dere? At dere kan være så opphengt i utseende på et barn er bare utrolig. Hva om han tilfeldigvis var nydelig alà barna til Jolie og Pitt men med samme funksjonshemming? Hadde han da vært god nok? Jeg skjønner ikke problemet her? Er det utseendet eller at han ikke er frisk som gjør at han ikke er representativ og god nok? Jeg for min del hadde ikke ofret bildet på såpa et blikk en gang om jeg synes den var noe å bruke til barna. Men det gjør jeg ikke. Jeg skal igjen stemme på han, ikke av sympati nei, men fordi denne hetsen gjør at jeg virkelig unner mammaen hans å vinne den premien. Og fra nå skal jeg stemme hver dag. Dere som ikke synes at de bør vinne kan jo bare la vær å stemme og la dette barnet være i fred. Umodne og tåpelige er dere. Hilsen en som hater hele Lanoungen konkurransen og synes dette går over stokk og stein.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #20 Skrevet 16. juni 2010 Får da håpe lano setter nye regler neste gang, kun "friske" barn får delta. Skulle et barn med funksjonshemning vinne er det jo av ren sympati, ikke fordi barnet er søtt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #21 Skrevet 16. juni 2010 HI her, Jeg er IKKE opphengt i utseennde, jeg bare lurte på hvorfor han har så mange flere stemmer enn de andre barna. Når en avgir stemme i en slik konkurranse vil jeg nå tro at de som stemmer er opphengt i utseende, og forstår da ikke hvorfor han skal ha så betydelig flere stemmer enn nr 2.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #22 Skrevet 16. juni 2010 Fordi familien til et "slikt barn" mest sannsynlig trenger reisegavekortet mer enn de med bare "normale" barn?? JEg vet at det og ha barn med ulike funksjonshemninger kan være utrolig slitsomt....EN familie hvro det eneste som "feiler" ungen er at han/hun er delvis lam, kanskej til og med bare fra midt på ryggen og ned.....Disse risikerer og måtte opp hver natt for å snu en unge osm ikke er i standt til det selv f.eks..Selv om ungen sover natta gjennom..For å unngå liggesår, eller smerter pga statisk liggestilling.... DET tærer det, år etter år etter åt..Og ungen blir større og tyngre...... Og dette er en "hemning" som ikke er særlig alvorlig eller fører til særlig nedsatt livsfunskjon ellers.....Når det i tillegg er andre "skader" og ta hensyn til, så skjønner jeg at foreldene blir slitne....Og dermed fortjener LITT mer enn meg f.eks og vinne en ferietur/deler av ferien....
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #23 Skrevet 16. juni 2010 Men dette er jo ikke en "jeg fortjener en ferie"- konkurranse, men en skjønnhetskonkurranse. Som sagt så har jeg selv et barn med utviklingshemming. hi
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #24 Skrevet 16. juni 2010 skjønner ikke at voksne folk tar en slik konkurranse så seriøst at de må kommentere negativt på at en litt annerledes unge kan vinne lano- konkurransen. Herlighet , det er jo bare en fordømt bildekonkurranse. Skjerp dere!!! Skulle tro dere var fjortiser der dere sitter og ergrer dere over at den mest billedskjønne ikke vinner. So what????? Prøv da å være glad på andre sine vegne. Det er jo bare et stakkars barn. Folk her inne skremmer meg, kan umulig være voksne folk her. Blir virkelig kvalm av å høre på dere.
Gjest Morn du Skrevet 16. juni 2010 #25 Skrevet 16. juni 2010 Hva vet du om denne familien "fortjener" en ferietur mer enn andre? Hva med de som har barn med sykdommer som ikke synes? Fortjener ikke de en ferie? Nå stemmer ikke jeg på en lanounge etter kriteriet "hvem som fortjener en ferie", men etter hvem som er appelerer til meg som et sjarmtroll:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå