Mockanin Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Til nå har han hatt Netcom Young Talk. Dvs. at han har kunnet ringt for 200 kr. i mnd. og hatt noen sms og mms gratis Nå trenger han ny tlf. Den han ønsker seg koster litt. Ser at det billigste vi kan få den for på Netcom for kr. 1 MEN da har vi månedspris på kr. 129. og vi betaler for det han ringer. Totalprisen på tlf. vil da bli 1549 kr. Kan få tlf. på Elkjøp for 2200 uten abonnement. Hadde dere tatt sjansen på at gutten hadde klare å begrense forbruket sitt? Vet at når det er kjærster på gang så merkes det på tlf. bruken ja.
camilla^ Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Jeg vet at eldste her i huset ikke hadde klart å ha kontroll over forbruket sitt. hun har nå samme som dere der hun kan ringe for 200kr i mnd, og hun har null kontroll der. Der er det plutselig tomt, uten at jeg skjønner hvordan hun klarer det. Hun ringer gratis og sender mld til alle foreldre og søsken. Jeg har abb hos netcom som koster 129kr mnd, og jeg sjelden regning på mer enn 250kr i mnd. Jeg ringer og sender mld gratis til alle som har netcom, så jeg kan snakke mye i tlf om jeg ringer til riktige. Men jeg ringer de jeg vil og når jeg vil, tenker ikke over at jeg må spare for å si det slik. Har ip-telefon så vi ringer gratis til alle med hustlf også, så der betaler vi aldri noe heller. Noe jenta vet, så hun ringer mye med hustlf. Men jeg hadde aldri gitt henne abb der vi hadde fått regning. Det hadde blitt dyrt vil jeg tro.
Gjest thricane Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 det er ganske vanskelig å kontrollere forbruket selv for en voksen, så ville kanskje ikke forventet det av en 15 åring:) en løsning er jo at han betaler selv det som er over 200 kr (eller den grensen dere er enige om). har han ikke noen inntekt, så kan han få alternativet å jobbe det inn hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå