Gjest Macy Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Og hvor små barn har dere? Hvor slitsomt synes dere reiseveien er? Vurderer å flytte lenger ut, vil da få reisevei på 30 min, pluss...blir det slitsomt?? Har to små, men mulig vi bare blir her vi er pga. reiseveien.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Samboer har ca 35 min og jeg har ca 45 min
trollmamma Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 30 min direkte køyring, eller å stå å stampe i rush trafikk? Mann min har 15 min til jobb og eg har 10. Tidlegare hadde han 45 min og eg 30. Gjekk heilt fint det. Me er vant med lange avstander på bygda ;o) Eg vil heller ha 30 min rein køyretid enn å bu i by og stampe i kø i 30 min. Har gjort det og, og det var heilt pyton.
Gjest Macy Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Jeg vil tro det kan være noe kø i rushen, så da kan det bli f.eks. 45 min. Men uten trafikk ca. 30 min, det er ihvertfall det vi vurderer. Nå har vi kort reisevei, men jeg drømmer om å bo mer landlig.
Gemini7 Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Jeg og samboer jobber på samme sted og har 8 minutter direkte til jobb- i Oslo! Vi kjører sammen siden vi må innom bhg (da bruker vi drøyt et kvarter sammenlagt, inkl leveringen). Fantastisk deilig å slippe kø, stress og lang reisevei- det var mye av grunnen til at vi bosatte oss der vi gjorde og ikke lenger ut, hvor vi ville fått mye større bolig til samme pris.. Likevel bor vi landlig, ved marka, så synes vi har fått i pose og sekk!! Skulle gjerne hatt større bolig (ganske dyrt her vi bor), men ser med skrekk på rushet østover ring 3 på ettermiddagene og kommer ikke en gang til å vurdere å flytte
Gjest Macy Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Ja, jeg må nok prøve å slå meg til ro nå, vi har det jo veldig greit.
lille sprelle Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 jeg har 10 min å sykle og 15 min hjem Mannen min bruker 20 min med bil. 30 min reell reisetid ville jeg ikke sett på som noe stort problem.
Sånn kan det gå Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Har en time og et kvarter ca. En halv time er ikke mye.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 Vi hadde reise veil på 30 min + (hjem tok det gjerne en time) Nå, etter at vi flytta i høst, har vi reisevei på 3 min... Storebror går i bhg 800 meter hjemmefra og skolen (som han begynner på snart) ligger 1,5km hjemmefra =) Jeg bytter jobb etter sommeren og får da 10 min reisevei =)))
mamman til to gutter Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 30-45min er ikke så mye, så det hadde jeg ikke sett på som noe problem. Jeg har hatt reisevei på ca45 min med tog og t-bane det siste året og det har jeg ikke hatt noe problem med. Min erfaring med rushtrafikk er at man blir stort sett mye mer forsinket enn man tror, så jeg ville prøvekjørt strekningen i det tidspunktet dere kommer til å kjøre der for å se hvor lang tid det tar da. I Osloområdet er det hvertfall sånn at en strekning som normalt tar 30min lett kan ta 1,5time i rushtrafikken...
Raych Skrevet 16. juni 2010 #11 Skrevet 16. juni 2010 Jeg har 15 min med kjøring, med levering i bhg tar det fort en halvtime:) Mannen har ca 8 min med kjøring, men han sykler alltid.
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #12 Skrevet 16. juni 2010 5 min til fots. Mannen har 1 min. Bhg. er 2 min unna. Vi ønsker oss større hus, men er ikke villig til å flytte noe særlig lenger unna. Kort reisevei til jobb/bhg/skole forenkler livet i stor grad! Jeg har prøvd begge deler, og kommer aldri til å gjøre meg avhengig av bil til jobb igjen. Da får vi heller bo litt trangt.
erteposen + 4 Skrevet 16. juni 2010 #13 Skrevet 16. juni 2010 Jeg bruker 30 min. på sykkel. Helt greit.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 Jeg vil når jeg begynner å jobbe igjen bruke 30 minutt til jobben uten noe køkjøring. Må dra hjemmefra 45 minutter før jeg er på jobb for å levere i barnehage og sfo.
Mammaen til Isak Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 En time, med tog. Leser, jobber og diverse den tiden toget bruker. Og det er godt når man er sliten å skal hjem, da bare synker jeg ned i togsetet med musikk på ørene eller en god bok ) Jeg jobber turnus og pendler ikke hver dag. Men om jeg hadde måtte reise fram og tilbake hver dag trur jeg det hadde gått fint også. Jeg syns det er best med tog. Har pendlet mange ganger før også, men da med bil. Og det er slitsomt, tar lang tid. I allefall om du jobber i en litt stor by, og tapper meg for energi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå