Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 hvordan er det der? er det fint for barn og vokse opp? jeg fant en leilighet der til 1 300 000
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 jepp, jeg har flyttet derfra. Ville ikke la barnet mitt vokse opp der.... 68% ikke vestlig innvandrere i klassene. Såpass rasistisk er jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Ammerud,Romsås og Stovner er SLUMMEN i Oslo !
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 .....sier folk som ikke bor der... Før jeg flyttet hit hadde jeg bare hørt negative ting om Ammerud.Selvfølgelig fra folk som aldri har bodd her,og fra folk som baserer det på andel innvandrere som bor her. Jeg selv har aldri opplevd noe negativt,og har bodd her i snart 3 år. For meg er det ikke noe problem at det bor mange innvandrere her,de fleste er barnefamilier som er godt intergrerte,og er hyggelige og engasjerte mennesker. Kan jo også legge til at mannen min kommer fra en liten bygd i midtnorge,og var skeptisk til "alle innvandrerene" da vi flyttet hit,men nå er det ikke noe han tenker over en gang. Prosentandel ikke norske elever på skolen er 67%,og da regner man med de som er halvt norske også,ikke kun ikke vestlige. Ellers er det mange barnehager her,skole,butikker,frisør,legekontor/helsestasjon,ungdomsklubb,kort vei til marka,Vesletjærn(badeplass),masse grøntarealer,kort vei til t-banen. Gå-avstand til Grorud senter(post,apotek,bokhandel,parfymeri++),Sats treningssenter,bibliotek og svømmehall på Kalbakken/Nordtvet...er mer også,men har vel fått med det viktigste. Vi stortrives her,og har ikke angret på at vi flyttet hit. Anbefaler Ammerud på det varmeste!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Jeg er Oslo-jente (oppvokst på Lambertseter) og har fartet nok rundt i min ungdomstid til å vite at jeg absolutt ALDRI hadde flyttet til noen steder i Groruddalen!! Jeg er opprinnelig halvt utenlandsk selv, men jeg er også såpass "rasistisk" at jeg ikke hadde villet la barna mine vokse opp der!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Ja de holdningene må du bli vant til om du flytter hit. Virker som veldig mange har en mening om stedet uten å ha bodd her. Vi har aldri hatt innbrudd i bilen eller opplevd/ vært vitne til annen kriminalitet. Jeg er verken redd for å gå alene hjem på natten eller bråk her vi bor. Bodd her i 4 år, er nemlig "lite rasistiske nok" ;o) Var en lignende tråd her for en stund siden, kan jo se om du finner den. Kan signere hun over her som også bodde på Ammerud. Ta deg en tur og se selv området rundt der leiligheten er.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Har selv aldri bodd i oslo, men min mamma er oppvokst på rødvet hvor min bestemor alltid har bodd, bestefar bodde på romsås og min pappa bor nå på stovner. Har aldri hatt noe problemer med å ha med datteren min dit å la henne leke med andre barn fra ikke vestlige land. Kan også si at jeg føler meg ganske trygg av å gå der om natta etter en tur på byen. Er heller ikke overalt der hvor det er mest utenlandske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå