Gå til innhold

Dere som er høygravide og har små barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er de hjemme fra barnehagen nå som dere er i permisjon? Prøver å ha frøkna her hjemme mest mulig, men blir så utrolig sliten. Hun får ha korte dager i barnehagen, men sliter med dårlig samvittighet for at jeg ikke har henne hjemme mer. Samtidig så vet jeg jo at hun stortrives i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig noe å ha dårlig samvittighet for??? Hun er vel som unger flest og trives i barnehagen?

For all del, er du høygravid trenger du de timene med fri!

Skrevet

Lillegutt på 2 er fremdeles i barnehagen hver dag. Eneste forskjellen her er at vi tar det veeeldig rolig på morgenen. Slapper av og ser barne tv, spiser en lang frokost og leker litt så jeg leverer ofte ikke før ved halv 10tida. Henter i 4tida som regel. Han også stortrives i barnehagen!

Jeg tenker som så at det er bedre at han får en uthvilt mamma på morgenen og ettermiddagen, enn å være sammen med ei halvsliten ei hele dagen! Det er jo sammen med de andre jevnaldrende barna han vil være og har godt å være!

Jeg har ikke dårlig samvittighet og det synes jeg ikke du skal ha heller!

Skrevet

Jeg har en på 3 år og ei på 1 år, og de er begge i bhg stort sett hver dag, Og jeg har ikke veldig dårlig samvittighet for det heller nei.

Jeg vet at ungene storkoser seg i bhg, og at det er kjekkere for de å være der enn å være hjemme med meg som ikke er så mobil for tiden.

De har kortere dager, og vi tar gjerne roligere morgener med frokost hjemme osv.

Jeg syns ikke du bør ha dårlig samvittighet iallefall.

Skrevet

Jeg har en uke til termin, og har en sønn på 14 måneder. Og ja, selvfølgelig er han hjemme sammen med meg. Synes han er altfor liten til å starte i barnehagen når jeg likevel er hjemme. Jeg får ikke barn for å sette dem i barnehagen for å si det sånn:) Jeg er nok veldig heldig da, for jeg ser ikke på magen min som et handicap. Er like aktiv som før.

Skrevet

Jeg spyr av sånne som annie 00:54. Snakk om å ikke se andres situasjon i det hele tatt.... Uff." Jeg får ikke barn for å sette dem i barnehagen for å si det sånn:) " Tror du alle vi andre får det da?

Jeg er høygravid, og har slitt med bekkenet hele svangerskapet. Nå er det så ille at jeg knapt kan gå fra stua til kjøkkenet - på langt nær ta meg av en 2-åring! Under streiken måtte mannen min ta av ferien sin selv om jeg var hjemme, jeg kan jo knapt ta vare på meg selv.

Så JA, ungen min er i bhg selv om jeg er hjemme, og jeg har ikke dårlig samvittighet en plass. Hadde nok hatt dårlig samvittighet om barnet mitt var hjemme sammen med meg, jeg klarer jo omtrent ikke skifte bleie eller gå til kjøleskapet for å lage mat....

Skrevet

Hi spurte om kva andre gjorde, da må vell det være lov å svare ærlig? Eller skal alle jatte med og meine det samme? Må være lov å meine noko anna enn deg uten at du må spy av det vell.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt en god stund - og skal snart ut i permisjon. Barnet vårt er i bhg. hver dag allikevel. Hun STOR strives - og hadde gått på veggen her hjemme med "treige & kjedelige gravide mamma" :)

Har til tider noe dårlig samvittighet (selv om det kanskje er bortkastet?) ..men prøver å slappe mest mulig av nå før den nye lille kommer og krever sitt!

Skrevet

Haha. Jeg tenker på innlegget til 00:54.

Som SELVFØLGELIG er hjemme med sin 14 mnd. gamle unge, sitter oppe og skriver innlegg på BIM midt på natten og mest sannsynlig lever på trygd og andres skattepenger. Da er det jo ganske lett å få barn!

Skrevet

Jøss, klarte du å lese alt det der av eit så lite innlegg? imponerende!

Skrevet

Min datter på 2,5 år er i barnehagen hver dag nesten full dag selv om jeg er hjemme nå i permisjon.

Vet at det kan bli veldig slitsomt når baby nr. 2 kommer, så jeg benytter disse dagene til å slappe av og lade opp. Trener, går tur, treffer venner på kafe osv. I tillegg har jeg en del praktiske ting jeg ordner.

Finner heller på noe hyggelig sammen alle tre når mannen min er hjemme på ettermiddagene og i helgene.

Skrevet

Vi hadde ikke barnehageplass til eldstemann da jeg var høygravid med minste og tro meg, hadde jeg hatt muligheten til å sende lille speedy gonzales i barnehage hadde jeg gjort det uten et snev av dårlig samvittighet.

Jeg var jo sliten (og tross alt sykemeldt på slutten) og gutten kjedet seg med sliten mamma som ikke orket å springe tur i skogen med ham hver eneste dag liksom ...

Skrevet

Jeg hadde eldste i barnehage da jeg var gravid med minste. Var jo sykemeldt fra jobb. Fikk "streng" beskjed fra legen om at barnet skulle i barnehagen. Om jeg var frisk nok til å ha barnet hjemme fra barnehagen så var jeg frisk nok til å jobbe også, og da var det ikke grunnlag lenger for at jeg skulle gå sykemeldt. Og var egentlig enig med han. Var ikke i form til å ta meg av en på 1,5 når jeg var høygravid. Men ga korte dager da... :o)

Skrevet

Har ca 10 dager igjen til termin, og klarer knapt stelle 3-åringen om morgenen. Tung og sliten og svimmel. Og sover veldig dårlig. Jeg er ikke særlig morsomt selskap for tiden, så leverer ca halv ti og henter ca halv fire. Trenger å slappe av etter tøff jobbetid og før nestemann kommer. Men - vi skal ha veldig mye tid sammen i sommer. Det gleder jeg meg til. Det skjer også så mye artig i barnehagen nå de siste ukene. Så jeg har ikke dårlig samvittighet, Har mer dårlig samvittighet for alt jeg skulle ordnet hjemme før babyen kommer, men ikke orker. Blir svimmel av det meste.

Skrevet

Jeg bruker barnehageplassen ja.

Har korte dager da, stort sett fra 9 til 15, og da sover hun jo litt av tiden der også.

Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt, nå kommer et år hvor vi kan roe helt ned. Ha korte dager, lav terskel for en fridag osv. Men storesøster her er snart 2 år og trives kjempegodt med det sosiale i barnehagen, hun har ikke vondt av å være der, snarere tvert imot.

Skrevet

Det var godt å høre at det ikke bare er jeg som sender 2 åringen i barnehagen, selv om jeg er ute i permisjon. Slitter med dårlig samvittighet for det, men som dere skriver; så trur jeg hun hadde kjedet vettet av seg hjemme med meg hele dagen som er svært lite mobil og konstant trøtt for tiden.

Vi prøver å finne på masse gøy på ettermiddagene og i helgene når mannen min er hjemme og kan hjelpe meg

HI

Skrevet

Har en på 21 mnd. og hun er i barnehagen hele dagen. Hun synes det er kjempekjedelig å være hjemme sammen med meg, mye bedre for henne å være i barnehagen og leke med de andre barna hele dagen. Har ikke et fnugg av dårlig samvittighet, ser jo at hun stortrives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...