~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 fikk vårt første barn for 17mnd siden, så husker egentlig godt hvordan slimproppen var den gangen hvetfall.. idag var jeg og ei venninne på restaurant å spiste lunsj,gikk på do før vi skulle dra. Da jeg skulle tørke meg var papiret helt fullt av dette seige, blanke slimet, brukte vel 3-4 tørk for å få bort alt.. (beklager detaljer) Er jo enda 9uker til termin da.. Ringte legen min å spurte, han sa d kunne være tegn på nært forestående fødsel men at d ikke trengte være d! Har flytta i ny leilighet og vært innmari mye styr den siste uka i forhold til utvasking av den andre leiligheta osv,så legen mente d godt kunne ha blitt litt mye for meg. Har hvertfall fått beskjed om å ta ukene fram mot termin helt med ro, ingen sex, å minst mulig løfting (vanskelig med en aktiv liten gutt da men) Er d noen som har noe erfaring med dette? Dere som har født før, hvor lang tid i forveien gikk slimproppen? Med min første gikk den over 2-3 dager 1ukes tid før jeg ble satt igang,så vet ikke hvor lang tid man kan bruke når ting skjer av seg selv.. Håper på svar :-)
lykkeliten85*Tobias i magen Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Har ikke mistet slimproppen selv, men har sett her inne at den kan gå mange uker i forveien av fødsel. Så det trenger ikke si at du kommer til å føde på enda en god stund, men kan nok være lurt å ta det med ro. Den kan til og med vokse/komme tilbake. slik at den kan gå flere ganger
Hvn Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg tror min slimpropp også gikk i natt.. Å begynner å bli litt bekymra. Tror jeg må ta en tlf til jordmor idag. Jeg hadde en hel haug med kynnere også i går og i natt, som var vonde, så jeg er litt redd.. er altfor tidlig nå..
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Jeg er ikke sikker, men har en mistanke om at min slimpropp gikk ca uke 31-32. Hadde masse slim på papiret og etter jeg var ferdig på do rant det vann ut av skjeden. trodde jeg lakk fostervann, så fikk undersøk det, men heldigvis var alt som det skulle. Nå har jeg 8 dager til termin og ingen tegn på noen fødsel enda . Har siste mnd flytta fra leilighet til hus å vært veldig aktiv. Masse kynnere men forbereder meg på å gå overtid. Gikk 12 dager over med 1. mann
Løvinna30 Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 hei dere. Jeg tror jeg leste noe her om dagen, husker ikke helt hvor, men det kan dannes en ny slimpropp hvis det er 'lenge' igjen... Lurer på om jeg leste det her inne i et innlegg? eller var det i et blad? jeg husker ikke helt.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Det stemmer det sommerbarn på vei:) jeg mistet min slimpropp på mandag og skrev vel i et innlegg at det dannerseg en ny en. Legen sa dette også. Jeg er akkurat 29 uker på vei nå og fikk også litt hetta når dette skjedde, men som sagt, det danner seg nok ny propp så det trenger ikke være stor fare for for tidlig fødsel.... Men lurt å ikke ha sex og roe ned en stund ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå