Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 ... at jeg faktisk griner bare jeg tenker på at det er jobbdag igjen i morgen. Jeg blir kvalm, uvel og irritabel. Når jeg er på jobben, lurer jeg på hvordan jeg kan skade meg selv på en måte som gjør at jeg slipper unna jobben. Jeg gjør det aldri, for jeg vil jo ikke ødelegge meg selv heller... Jeg føler meg helt utkjørt og føler virkelig at jeg trenger en pause fra jobben. Hadde ferie for 2 uker siden, og det er ett helt annet liv å være borte fra jobben og ikke tenke på den. Meeeen når jeg gikk til legen i dag for å høre om det var muligheter med en sykmelding (gradert eller 100%) for å komme meg litt ovenpå igjen, så fikk jeg beskjed om å skjerpe meg. Har aldri blitt så lei meg før. Jeg sliter skikkelig her nå, og gråter for ALT. Noen som har hatt det slik, og fått hjelp? Hvor?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 bytt lege...husk du er ikke forplikta til å brenne deg ut heller. og følg med på jobbmarkedet. hva jobber du som?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Ingen skal mislike jobben sin. Synes du skal se etter en ny jobb jeg. Noe du tror du vil trives bedre med.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 sier det samme : bytt lege!! min lege kalte meg hysterisk og nekta å sjekke meg for to ting på samme time...poff så var hun ikke min lege lenger gitt!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Fastlegen min er fin hun altså, men nå er hun på ferie, og da kom jeg til den som tilfeldigvis var ledig... Skuffa! Ser etter nye jobber ja. Jobber i butikk, har ingen utdannelse, men nok lån til at jeg trenger en full jobb, så da blir det ikke muligheter for skole heller hl
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Å mistrives på jobben er ikke grunn til å sykemeldes... Ikke rart legene ikke vil gå med på det! Skjønner at det er kjipt å mistrives på jobb, men da får man faktisk bare finne seg en ny! Så enkelt og greit er det!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Hjelper vel egentlig ikke for hovedproblemet å bytte lege, da skyver bare HI problemene forran seg. Hun må jo ta oppgjør og finne seg en ny jobb om hun virkelig mistrives så mye på jobb som det høres ut som. Hva jobber du med?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Prøver jo å finne meg nå jobb. Har søkt på flere å, men jobbene vokser ikke akkurat på trær her jeg bor Skjønner at det ikke er legen sitt problem at jeg hater jobben min, men om det fortsetter uten at jeg får hjelp, så blir det jo helsevesenet sin jobb... Er det da ikke bedre å gi meg 14 dager sykmelding nå enn 1 mnd litt senere feks.? Og går ikke depresjon som psykisk sykdom? For jeg er jo virkelig deprimert. Og bør ikke psykiske sykdommer behandles på en annen måte en å si "skjerp deg"? hl
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 når det går på helsa løs så faktisk jo! Hi blir jo faktisk dårlig av det, og kjenner ei som har "stuck to it" og bare pusha på fordi hun følte hun måtte...og endt opp med å bli psykisk nedbrutt, lengre sykemelding,psykolog og omskolering...tok et par år før hun var tilbake i jobb igjen
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 Det er noe annet å ha en depresjon pga jobben, for du kan jo faktisk gjøre noe med det - bytt jobb!!!! Om alle som ikke likte jobben sin skulle kunne få sykemelding blir det dyrt vettu!!! I dette tilfellet sier jeg "skjerp deg" - dette er en situasjon du er frivillig i - du KAN endre situasjonen ved å si opp - få nav til å hjelpe deg å finne jobb og evt motta dagpenger en stund til du får jobb.. Ja det blir tøft, men er det samfunnet sitt ansvar at du ikke liker jobben din?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #11 Skrevet 16. juni 2010 Å bli sykmeldt fordi man hater jobben sin har jeg aldri hørt før! Om man hater jobben sin så intenst, gjør man heller alt for å bytte jobb! Problemene løser seg ikke ved å bli borte fra jobben 1 eller 2 uker. Blir vel bare enda vanskeligere å gå tilbake igjen??? Men ønsker deg lykke til altså! Håper det ordner seg for deg! Ikke gøy å holde på med noe man hater! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #12 Skrevet 16. juni 2010 Hva hjelper det med 14 dagers sykemelding? Du hater vel ikke jobben din mindre av den grunn? Du har jo nettopp hatt ferie sier du jo og da hadde du jo fri men allikevel lei etter to uker? Skal du fortsette å sykemelde annenhver uke da eller, hva har du tenkt? Nei her støtter jeg de som mener at du selv må ta ansvar å finne deg en ny jobb. Evt se på problemet som gjør at du mistrives sånn og prøve å gjøre noe med det. Er det miljøet eller arbeidsoppgavene som er så ille? Du bør ta det opp med sjefen din så kan det jo være at ting kan løse seg uten at du hverken må sykemelde deg eller bytte jobb.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #13 Skrevet 16. juni 2010 Jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg har vært langtidssykmeldt i 1 år fordi jeg ble deprimert og utbrent av jobben. Nå skal jeg i møte med nav for å legge en omskoleringsplan. Jeg søkte faktisk hundrevis av jobber jeg kunne tenke meg å jobbe med, men ble aldri kalt inn til intervju, noe som gjorde meg enda mer nedbrutt:/ Og blir man mer nedbrutt, ja så blir det en ond sirkel. Og til dere som kanskje vil si at jeg hadde funnet NOE, jo, det hadde jeg, men kun i en jobb jeg hadde hatet like mye! Og da er jeg jo like langt. Alle må ha en jobb de trives i! Ellers blir det en stusselig tilværelse. Nå skal det sies at det var mellom 100-300 søkere per jobb på de jobbene jeg søkte på. Skaff deg time til fastlegen din du hi, og bli sykmeldt. Oppsøk nav da så fort som mulig, så prosessen kan settes i gang! Hva har du lyst til å jobbe med? Hva slags butikk jobber du i? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 Enig med mange her. En sykemelding for en uke eller tre løser ingenting. Du hater jo ikke jobben noe mindre når du kommer tilbake. Du sier det er vanskelig å finne en annen jobb, så da bør du ta tak i problemene på den arbeidsplassen du har. Sett deg ned og finn ut nøyaktig hva det er du ikke liker med jobben din. Snakk gjerne med tillitsvalgt om hvordan du har det, hvis du er organisert. Si at du er villig til å gjøre en innsats for å få det bedre, og hvis det er noe andre kan gjøre for deg på jobb for at du skal ha en god følelse når du går på jobb, så ta det opp med dem (gjennom tillitsvalgt) Hvis du ikke er organisert får du bare be om et møte med sjefen, legge kortene på bordet og fortelle hvordan du har det. Men si samtidig at du vil gjøre en innsats for å trives, fortell hva du ønsker å forandre i forhold til deg selv, og legg frem ønsker for forandringer som kan gjøres på arbeidsplassen:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Jeg kjenner faktisk to som ble sykmeldt fra jobben pga utbrenthet/depresjon, begge menn. Han ene ble omskolert, og jobber nå på en plass hvor han trives. Han andre stakkar prøvde å bytte arbeidsplass men samme jobb, og det funket ikke. Så han måtte sykmelde seg igjen. Oss som vet om det sier ikke noe på det, det viktigste for oss som bryr oss om ham er jo tross alt at han har det bra!! Vi vet jo at det ikke er tull, han er en seriøs mann. Alternativene er; bytt lege, ta opp temaet igjen. Snakk med nav, de skal være behjelpelige med å skaffe deg en ny jobb.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 Du får ikke dagpenger om du sier opp. Men får du sparken, eller ikke videre arbeidsavtale i et vikariat har du rett til dagpenger.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 Dere som ikke synes det er riktig å sykemelde seg. Hvorfor kan ikke HI sykemelde seg fra jobben når politikerne sykemelder seg i hytt og pine hver gang det kommer ut at de har "driti på draget"??
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #18 Skrevet 16. juni 2010 Jeg syns virkelig hi burde få sykemelding for dette. Hun kan jo ikke si "jeg vil ha sykemelding fordi jeg hater jobben min". Men legge vekt på det psykiske aspektet her. Hun er psykisk nedbrutt og deprimert og det å gå på jobb gjør at de følelsene forverres mange ganger. Legg vekt på selve depresjonen, ikke jobben. Å være så nedbrutt som det virker som hi er nå, er ikke godt! Og det kan virkelig gå riktig ille om man pusher seg selv for mye i et slikt stadie.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2010 #19 Skrevet 16. juni 2010 Skjønner dere som mener at sykmelding ikke er rette veien å gå, men nå som jeg er så nedbrutt, ser jeg ingen annen vei ut. Jeg har prøvd å ta opp problemene på jobben, men de mente ikke det var ett problem, og ville gjøre lite for å hjelpe meg ;( What to do? Så lenge jeg har ett problem er det jo ett reelt problem (for meg iallefall). Jeg er sliten og trenger en time out. Og til dere som sier det blir dyrt å sykmelde på dette grunlaget.. Hva tror dere koster mest? Å sykmelde meg i noen uker nå og håpe jeg kommer meg litt ovenpå igjen, eller vente til jeg går på en skikkelig smell og blir borte fra arbeidslivet overn lengre tid? Hl
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #20 Skrevet 16. juni 2010 Det som hjelper er nok å bytte jobb. Eventuelt å ta opp problemer med jobbmiljøet med tillitsvalgt hvis problemet ligger i arbeidsforholdene. Jeg har hatt det skikkelig ille pga en jobb jeg hadde. Legen min var vel og merke grei og ga meg en ukes sykemelding med beskjed om å tenke nøye gjennom hva jeg ville med livet mitt. Lykke til, jeg håper du finner ut av det.
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #21 Skrevet 16. juni 2010 Har du egenmeldinger du kan bruke? Det er jo alltid et alternativ hvis du selv mener at du er i for dårlig form til å dra på jobb. Kanskje tre dager gjør susen? Ellers hjelper det ofte å ta en avgjørelse, for eksempel si til deg selv at innen oktober så skal du ha funnet en annen jobb eller si opp samme hva ...
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 17. juni 2010 #22 Skrevet 17. juni 2010 Uff, føler med deg. Hadde akkurat samme problemet som deg med jobben jeg hadde tidligere. Mistrivdes så voldsomt at jeg hadde konstant hodepine, var irritabel og kunne fyke i taket for hva som helst, jeg var helt utslitt selv etter bare en vanlig dag på jobb og sov fra ettermiddagen og til neste morgen, og ikke minst så følte jeg på samme måte som deg med tanke på å gå på jobb, og leita også etter unnskyldninger for å komme meg vekk. Til slutt ble jeg sykemeldt og diagnostisert som utbrent og stresset, og legen ba meg i tillegg om å bytte jobb hvis det ikke ble bedre! Når jeg kom tilbake etter sykemelding var det første som skjedde at jeg ble utskjellt for at jeg var feig, valgte enkle løsninger, og alt mulig tull på grunn av sykemeldingen. Jeg sa opp på dagen, og det er det beste valget jeg har gjort noen gang utenom å få barn. Det eneste som hjelper er å fjerne seg selv fra situasjonen, en støttende lege som ser hva du går gjennom, gode venner og ikke minst god støtte fra familie. Det var det jeg måtte gjøre, for jeg hadde aldri kommet meg ovenpå igjen hvis jeg hadde blitt der jeg var. Lykke til med ditt valg!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #23 Skrevet 13. desember 2015 FOr min del - jeg FÅR Ikke annen jobb! Det er ikke ledige jobber her, burde være sjeleglad jeg har jobb, men, jeg HATER den! Lite gvende! Anonymous poster hash: 0f22d...b5b
SuperFries Skrevet 13. desember 2015 #24 Skrevet 13. desember 2015 FOr min del - jeg FÅR Ikke annen jobb! Det er ikke ledige jobber her, burde være sjeleglad jeg har jobb, men, jeg HATER den! Lite gvende! Anonymous poster hash: 0f22d...b5b Kjære deg, denne tråden er 5 pr gammel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå