Gå til innhold

Katta mi er full av olje på potene....what to do??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Stakkar, hun henger jo fast i sofaen her.... slikker og slikker, og prøver å bite det vekk. Sikkert ikke greit å få i seg det vil jeg tro? Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inn i dusjen og fram med zaloen, få gubbelars til å holde med makt. :)

Skrevet

Når vi har vært på stranden i DK og fått en masse olie på skoene, har vi alltid fått det råd at ta det bort med smør??

Så av 2 onder....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe...ser for meg at vi blir noget oppklora da, men det kan jo være verdt forsøket! Først prøver gubberlars og ringe dyrlegen, fant en døgnåpen en :o)

Skrevet

Brukte våtserviett til fjerning av maling på potene til Tussi, det gikk kjempebra. Lykke til

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå har vi snakka med dyrlegen, og før vi kom så langt fant vi ut at det helt sikkert var asfalt siden de legger det her borte. Dyrlegen sa forøvrig at vi måtte få det bort asap, ellers kom pus til å bli kjempesyk...

Skrevet

Fikk dere råd om hvordan dere skulle fjerne dette da? Lykke til

Skrevet

Det var ikke ment som tull altså, jeg veit brodern tar katta i vasken med zalo når han har fått olje på seg- noe som har hendt fler ganger der hehe:)

Men ser dere har prate med dyrlegen, da fikk dere sikkert noen gode tips om åssen fjerne det dere tror er asfalt ;o)

Skrevet

Men du kan jo dusje katta da, Hver gang jeg skal i dusjen skal katta være med, Hun sitter i det ene hjørnet og koser seg, blåser i om hun får såpe eller shampo på seg.

Hun tar også en svømmetur når vi er på hytta om sommeren :-)

Skrevet

Hvis dere får bort det meste i kveld, kan dere få tak i et middel som heter Swarfega. Selges på bl.a. Jernia. Det er et avfettingsmiddel som brukes av enkelte katteutstillere for å få bort fett i pels. Det er grønt og slimete og lukter høgg, men funker kanskje på asfaltolje. Jeg synes det er for sterkt på pels, men på poter skal det gå greit. Husk å skyll godt og bruk Zalo etterpå.

Ta på hanskene og forbered dere på kampsport i dusjen. Lykke til!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er jo bare bare å dusje en katt! Hahaha!

Men nå har vi prøvd, og fått vekk litt....dama sa zalo hun og, men det ser ikke ut til at det biter på. Skal prøve å få tak i det middelet i morgen, takk for tips :) Også skal vi huske hansker til neste gang, hehe ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...