Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Har fått tilbud om et årsvikariat på en skole på en plass vi ikke har bodd på før. Er godt over i andre trimester når skolen begynner til høsten. Har jeg rettigheter ang. når de evt. skal ansette noen i fast stilling etter året er omme? Skal ha i februar.. Har fram til neste fredag å bestemme meg på om jeg takker ja eller ikke.. Har ikke så mange andre muligheter.. Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Hei:-) Jeg har selv hatt vikariat i flere år. Slik jeg har forstått det så har man ingen RETT på fast stilling som utlyses til tross for at man vært vikar der. Men ofte er det kanskje sånn at det er en fordel å ha jobbet der for da er man jo "inne". Men jeg har vært med om at ingen av oss vikarer fikk fast som lystes ut. Sjefen valgte istedet en som aldri hadde jobba der. Jeg hadde nok takket ja til stillingen. Det er viktig at du opparbeider deg perm.rettigheter for å få penger under permisjonen (at du har jobba minst 6 av de 10 siste måneder før fødsel) men det vet du sikkert. Og så får du jo nyttig erfaring. Jeg hadde selv vikariat før jeg gikk ut i permisjon. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Takk for svar! Har ikke fått noe annet jobbtilbud (enda) og tviler egentlig på at det blir no'n. Så får vel bare gjøre inntrykk det halve året jeg jobber og håpe på at de liker meg så godt at de ansetter meg fast om et år hvis de trenger det! Ihvertfall at jeg får fortsette etter endt permisjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå