Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Synes det er kjempeflaut og særlig nå som sommeren er igang gir det meg litt lav selvtilitt og hemmer meg i en del situasjoner. Er det flere enn meg som så og si ikke kan svømme? Hvordan skal jeg lære det? Vil jo kunne dra med familien i svømmehallen uten og måtte stå på grunna og føle meg dum. . Har også innmari lyst å melde meg og mannen på et havkajakks kurs, men burde vel kunne svømme om man skal ut å padle?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Jeg kan svømme, men det er bare så vidt. Haaater å få vann i ansiktet, og har små lunger, så jeg kan ikke holde pusten lenge. Derfor svømmer jeg bare når jeg må... Men jeg har aldri lagt skjul på det, det bare er sånn. ØV! Gå i svømmehallen, og øv deg. Ta et svømmekurs om du finner et.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Kanskje mannen din kan lære deg? Så kan du lære det av en du stoler på i fred og ro:) Ellers så kan du jo ta kontakt med svømmehallen og høre om de har noen svømmekurs. Du er nok ikke den eneste voksene som ikke kan svømme. Jeg mener å ha lest en artikkel et sted at det faktisk var ganske mange voksene som ikke kunne svømme. Dette var et problem fordi det var en del drukningsulykker som kunne vært unngått hvis de omkommene hadde kunne svømme. Så det er nok smart av deg å lære å svømme før dere reiser på padletur:)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Jeg tror ikke jeg klarer å øve i noe offentlig svømmehall med folk til stede. Vil føle at alle ser på meg og flirer(se, en voksen dame som ikke kan svømme) Har faktisk ikke prøvd å svømme siden jeg var 12, 13 år. Kanskje jeg må mote meg opp til å dra innom et basseng i ferien mens vi er på ferie, kanskje om jeg fokusere på at jeg ikke skal se noen av de andre menneskene igjen at jeg tørr å prøve.. Hi
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Dere vet ikke om et lokalt badevann du og mannen din kunne øve i da? Er ikke sikkert at dere har samme mulighet som oss, men her har vi flere lokale badevann som gjerne barna lærer å svømme. Hadde dere reist på kvelden så er det ikke så mye folk der heller. Jeg syns du er tøff jeg, som vil gjøre noe med problemet. Jeg kjenner flere voksene mannfolk som ikke kan svømme, og de vil ikke lære det heller. Ennå de bruker den lille robåten til å fiske hver dag hele sommeren og uten redningsvest. Kan jo også hende som du skriver, at det hjelper å lære det i et basseng der du ikke kjenner noen. Men uansett så syns jeg ikke du trenger å legge så mye vekt på hva du trur andre mener om deg. At du lærer deg å svømme nå i voksen alder, gjør deg til et forbilde til barna dine:) Du lærer dem viktigheten med å kunne svømme, du lærer dem at det er aldri for seint å lære, du lærer dem å ikke gi opp. Og ikke minst du kan kose deg sammen med barna og lære dem å svømme seinere:) Det er så mange fordeler, at det spiller ikke no rolle hva andre trur:D
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Lær å svømme :-) Se om du finner svømmekurs for voksne. Jeg ble ikke flink til å svømme før jeg trente svømmeteknikk i forbindelse med utdanningen min. Jeg er ikke kjempekomfortabel med å svømme i sjøen pga. bølger og strømninger i vannet men svømmer i basseng så ofte jeg kan (særlig nå når jeg sliter med bekkenløsning..). Svigermor måtte redde meg i sjøen for noen år siden :-P mannen og hele svigerslekta er selvfølgelig som fisk i vannet :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå