Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Ja ,mener jeg . De er både frekke ,utålmodige,kravstore og bortskjemt ! Det er ikke barna sin skyld ,men foreldrene sin skyld for de syr puter under armene på barna ,har alt for lave forventinger til skolearbeid ,selvstendighet osv... Norske barn er forferdelig bortskjemte !
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Ikke noe dårligere enn enkelte av de som befinner seg her inne har!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 NOEN er slik du beskriver det, hi, men slettes ikke mesteparten. Er lærer på u.skolen og synes det er fryktelig mange flotte ungdommer der.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Nå er jeg fortsatt ett barn i DiBs øyne, men jeg vil si at jeg er veldig høflig og har god folkeskikk. Sier alltid tusen takk, vær så snill, beklager osv. Reiser meg for eldre på bussen, holder døren for andre som skal gjennom selvom de kommer noen sekunder etter meg, plukker opp søppel som ligger utenfor søppelspannene på gaten. Også slipper jeg selvfølgelig dem med få varer før meg i køen på butikken om jeg har flere varer enn dem:) Jeg har visst overført dette til min 2-åring. Folk sier han er veldig høflig av seg. Han sier alltid takk for maten. Svarer "nei, takk" eller "ja, takk". Sier "vær så snill" om han ber om noe osv.. Men, dessverre, så er ikke mine venner like som meg. De fleste buser bare frem overalt...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har absolutt trodd på at folkeskikken bare blir verre og verre med tiden, men etter å ha jobbet i butikk en stund og fått oppleve oppførselen til en del gamle mennesker er jeg jammen ikke sikker. De er så uhøflige, frekke og egoistiske, uten grunn, at folk som ikke opplever det ikke vil tro det. Har snakket med ganske mange andre som har opplevd det samme. Det gjelder for all del ikke alle eldre, men det er faktisk en stor andel av dem. Derfor er jeg ikke så sikker på om det bare er barna og tenåringene som har dårlig folkeskikk, kanskje det mangler folkeskikk i alle aldersgrupper? Men det er klart, en ser tydelig at barneoppdragelsen sklir ut også, og det har nok å gjøre med at levemåten våres har forandret seg ganske kraftig de siste årene, og barneoppdragelsen har nok ikke fulgt med på den samme måte som den burde..
Cat.68 Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Generelt ikke, men noen er det. Det kommer nok mye av at foreldregenerasjonen føran hatt det veldig bra og det stilles derved mindre krav til barna nå en før. Det igjen skaper kanskje dårligere holdninger og en respektløshet for alt man har rundt seg, og man tar goder som en selvklarhet. Vanskelig spørsmål egenltig.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Ikke nødvendigviws barn og tenåringer, men folk flest. Det har desverre blitt slik i dagen samfunn at folk er alt for opptatt av meg, meg, meg. Det er forferdelig irriterende! Jeg blir stadig forstyrret over hvor egoistiske, frekke og late folk er. Unge som gamle. Ikke dermed sagt at alle er slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå