Gå til innhold

strekkmerker,når kommer de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i uke 28 har kun fått noen bittesmå strekkmerker, eller prikker egentlig, på sidene.. ikke noe på selve magen. disse har vært der siden uke 15 eller noe sånn! er det sannsynlig at det holder seg slik eller kommer det kanskje flere?

erfaringer fra dere som har født tidligere eller som er lengre på vei enn meg? =) TAKK!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke gravid nå (prøver på nr 2), men har en sønn på 4. sniktitter her inne, hehe!

Jeg to bittesmå strekkmerker. Ett på hver hofte. De kom rundt 6-7 mnd gravid.

Ei venninne av meg fikk mye tidligere, mens ei annen fikk faktisk strekkmerker under fødselen! Som du ser så kan det variere veldig :)

Skrevet

Har nå 10 dager igjen og ingen merker i sikte. Dette er mitt andre barn og fikk ingen da heller.

Regner med å gå opp ca det samme som sist, dvs rundt 13 kg.

Skrevet

Mine kom mot slutten, så lenge ut så jeg skulle være heldig, men neida.... De poppet frem som ugress mot slutten dessverre :(

Skrevet

La på meg 22 kg forrige sv.skap, og er oppe i 15 kg nå i uke 33. Ingen strekkmerker sist, og ingen i sikte foreløbig heller. :o)

Skrevet

Aldri heldigvis!

La på meg ca 20 kg forrige svangerskap, og det samme nå - men heldigvis ingen strekkemerker!

Er desverre ganske genetisk det der....

Gjest Sharazi
Skrevet

Verken min mor eller min søster har fått et eneste strekkmerke under deres graviditeter, men det måtte selvsagt jeg få... :( Så gener eller ikke...

Mine kom i uke 37. De er som små stiper som synes rett over trusekanten. Heldigvis går de ikke lagt opp.. Jeg har ikke gått opp mye i vekt, så det har ikke noe med det å gjøre, det er kun pga underhuden.

Skrevet

I forrige svangerskap kom mine strekkmerker i uke 37, begynte som en rød prikk til høyre på undersiden av navlen, for deretter å sprekke i vei. Jeg fikk mye strekkmerker på veldig kort tid. Gikk opp 12 kg da.

Nå er jeg 38 uker og de gamle strekkmerkene synes som hvite striper og noen av de har blitt lengre slik at det hvite går over til å bli rødt. Har gått opp 13 kg hittils.

Strekkmerker er ikke moro og hadde jeg vært en av dere heldige som slipper det hadde jeg følt meg så heldig :) men jeg har hatt 2 lette svangerskap og første fødsel var veldig enkel, så det veier jo opp litt!

Håper du slipper å få strekkmerker HI :)

Skrevet

Hadde lenge en rød prikk på sida, og i løpet av natta dukket strekkmerkene opp på begge sidene!! Var da ca 29-30 uker på veg. Etter det har det ikke komt noe mer. Er 37 uker på veg idag.

Har forresten noen strekkmerker på puppene også, men de viser ikke like godt :)

Skrevet

Fikk mine første rundt uke 30 tror jeg..... Har fått en liten samling,men de er heldigvis ikke så dype, mest vak farge bare, ser ut som noen har skreve med lebestift på meg.

Er vel egentlig mest bekymra for om jeg får flere under fødsel... Skal ha med meg fuktighetskrem. Jeg tror det hjelper litt. Jeg synes ivertfall at de strekkmerker jeg får når jeg har glemt å smøre meg er værre enn de jeg får når jeg har smurt meg.

Smører meg stort sett bare etter dusjing, når jeg vet jeg har stjelt fuktighet fra huden. Det er jo underhuden som ødelegges, men kanskje hvis man smører at huden utenpå er mere fleksibel og beveger seg med? Aner ikke.

Jeg velger vertfall for min egen del å tro at det har en liten virkning, og da kan jeg si etterpå at jeg ivertfall prøvde :-P

Skrevet

Jeg er 38+5 idag, ikke et eneste strekkmerke ennå, og jeg ber til høyere makter om at de skal holde seg unna siden de har gjort det så langt!! Men har jo hørt om de som har fått først etter termin, så man skla aldri være sikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...