Luna** Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Synst å huske fra sist svangerskap at det var paracet (paracetamol) som vi gravide skal bruke. Ibux (ibuprofen) er vel blodtynnende. Eller er jeg på jordet nå? Er i 36 + 4 i dag, og har ikkke hatt bruk for smertestillende i dette svangerskapet. Men nå kjenner jeg at feberen stiger.... Dattera mi på 3 har smittet meg
lille_trille venter nr 3 Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Paracet Så lenge du er gravid og hvis du skal amme.
eva77 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Ibuprofen og liknende preparater skal ikke tas i siste trimester da de kan gi økt blødningstendens, men de er ikke blodfortynnende. Paracetamol er helt trygt å ta i ny og ne.
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 For all del IKKE BRUK IBUX! Det kan resultere i død hos barnet i magen. Grunnen er ikke for at den er svakt blodfortynnende, men blodkretsløpet er ikke 100% ferdig. Ibux kan føre til at en arterie lukker seg og barnet får høyt blodtrykk. Paracet er trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå