Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hun har ikke skreket noe særlig før nå i det siste. Nå skriker hun plutselig leeenge av gangen, uten at noe ser ut til å roe henne, annet enn at vi bærer henne rundt. Og selv da roer hun seg bare i små perioder, før hun begynner å skrike igjen (osv). Hun virker egentlig ikke som om hun har vondt i magen, for hun er ikke nevnverdig stiv i kroppen. Mat vil hun ikke ha, for hun har NULL interesse for puppen. Bleien blir alltid skiftet, tilfelle det er den som plager henne. Hva annet kan det da være!?? Pappaen hennes mener at hun lager "klikkelyder" med munnen, "nesten som om hun skjærer tenner" ...(?) (jeg har ikke skjønt hva han mener, har ikke hørt noen rar lyd..) Hva er galt med lillejenta vår? Blir helt trist og sliten av dette.. :-(
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Ta en snakk med helsesøster. Hun har nok gode råd til deg. Skjønner du blir fortvilet og lei deg når vesla gråter mye. Og ekstra fortvilet blir du siden du blir sliten av dette også. Ser bæsjen hennes normalfarget ut? Det er ikke en liten irritasjon i magen hennes dette kanskje? Nå er det ganske tidlig å begynne å få tenner i 3 måneders alderen, men det kan være det som er på ferde faktisk. Har hørt om babyer som har merka irritasjon pga tenner på vei ut selv når de er så små. Og hvis pappaen hører at hun gjør litt rare lyder med munnen så kan det jo være at irritasjonen ligger der ja. Sikler hun mer enn vanlig forresten? Det er enda et tegn på at det kan være tenner på vei. Lykke til. Håper du får mange svar fra erfarne mammaer.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Jeg ville ha sjekket henne hos en manuell terapeut ift. KISS KIDD Les mer her: http://www.kiss-kidd.no/ Og om ikke det hjalp ville jeg kuttet ut kumelk i en periode for å se om det ble bedre.. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Har dere prøvd å gi en paracet? Blir hun bedre av det?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Kan hun rett og slett være trøtt? og ikke finner roen selv. tenk igjennom om dere har gjort noe spesielt disse dagene,har hun fått litt mye inntrykk kanskje. Får hun den søvnen hun trenger på dagtid. Ho av mi er 3,5 mnd og blir skikkelig grinete når hun er trøtt,om jeg ikke får lagt henne akkurat på rett tidspunkt. Det er slitsomt:-(
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Kan jo være tremåneders kollikk.. Jeg ville nok tatt en prat med helsesøster.. Så kan dere og prøve sukkervann for å roe henne ned nr hun skriker.. (1dl varmt vann og en spiseskje sukker blandes.. avkjøles, gies til barnet med en doseringssprøyte 2ml, lunkes først)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Bæsjen ser helt normal ut, og hun viser heller ingen tegn til magevondt. Iallfall ikke som vi kan merke. Vi har forøvrig også tenkt at dette kan skyldes at det er tenner på gang. Hun biter enormt mye på hendene sine/andre ting, og sikler en god del (men er usikker på om hun egentlig sikler mer enn før..!?) Håper da virkelig hun slipper tenner riktig ennå...!? Hmm... Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Vi har ingen tro på at hun har låsninger eller slike smerter i kroppen. Absolutt ingeting indikerer dette. Kan mitt inntak av kumelk være et problem for henne? Kan det isåfall plutselig forekomme etter 3 måneder!? Jeg drikker ikke kumelk, spiser lite melkeprodukter (en osteskive i ny og ned + det som måtte forekomme av melk i mat)...så jeg har liksom litt vanskelig for å tro at dette plutselig kan være et problem..!? HI
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Vi har ikke gitt paracet, nei. Men hva betyr det om hun blir bedre av det? Hvordan kan vi isåfall vite hva som forårsaket skrikingen? HI
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Tremnd kolikk varer i 3 mnd, den kommer ikke da. Hvordan er tempraturen hos dere? Mange babyer blir sterkt plaget av varmen i disse dager.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Når du sier det, så kan det faktisk være du har fullstendig rett i at hun rett og slett ikke helt finner roen selv. For det som skjer, hver gang hun skriker på denne måten om kveldene, er at vi til slutt ender med å legge henne - og da sovner hun ganske kjapt, bare jeg holder henne i handa og synger for henne mens hun ligger i senga. Og gjerne holder ansiktet mitt veeeeldig nært hennes ansikt, slik at hun kjenner varmen og pusten min mot ansiktet. Som om dette roer henne litt fortere. Vi har egentlig tenkt at hun sovner til slutt fordi hun er utmattet. Men kanskje det tvert imot er som du sier, at hun er skikkelig overtrøtt og ikke klarer å finne roen.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Som hun under skriver, så varer 3måneders-kolikken til de er ca 3 måneder. Den begynner ikke da. :-) Ellers har vi ikke forsøkt sukkervann.. men hva hjelper det egentlig for? :-/ HI
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Hun er ikke så veldig varm av seg, så det virker ikke som om varmen plager henne. Iallfall ikke foreløpig. Det er ikke så fryktelig varmt, så hun ligger i body og strømpebukse i vogna, med et lite teppe over. Hjemme/innendørs har hun på det samme, eventuelt bare body. Dermed er hun hverken svett eller kald. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå