Trønderbærta Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hmmm...nå har jenta mi sagt hvem hun vil be til 8 årsdagen sin, alle jentene i klassen (jeg "krevde" det ettersom hun ville be nesten alle) , 7 av guttene i klassen, og 3 jenter i klassen over (som hun leker masse med, og har vært på dans sammen med). Men det høres så mye ut, blir så usikker, det er ei grei liste ettersom alle barna holder hun en del sammen med, da hun er ei jente som leker med de fleste. Er det for mange eller?
Tipp topp Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Hvor mange gutter er det i klassen da. Ber hun alle jentene og 8 av guttene høres dette ut som de fleste i klasse og at bare noen få gutter ikke blir bedt. Dette synes ikke jeg er ok. Om det er for mange kommer jo litt an på hvor stort hus dere har, mulighet til å være ute osv.
Trønderbærta Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 De er totalt 20 gutter i klassen, så 13 av de er ikke bedt da. Synes heller ikke at det er greit at noen få ikke blir bedt, men når de er såpass mange i klassen, så har jeg ikke mulighet til å be alle. Har ett romslig hus, med god mulighet til å være ute, om været i trøndelag tilsier det da :-p.
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 For meg hadde det vært alt for mange. Hvordan skal hun klare å forholde seg til så mange? Jeg synes det er mye hyggeligere med 4-8 stk.
Tipp topp Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Hvis det er såpass mange gutter som ikke blir bedt er det jo greit. (Men det må være en utrolig stor klasse.) Så lenge dere har plass så hvorfor ikke. Da jeg gikk på barneskolen ba vi alltid hele klassen og det var 17 stk, så 21 tror jeg går helt fint.
Marbella Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Vi har hatt bursdager med 20-25 stk i stort hus og stor plass ute.....men aldri mere synes det blir for kaotisk. Jeg synes 10-12 stk er mere en nok, men unger er forskjellige og i perioder leker de mye med mange forskjellige barn og da blir det jo vannskelig og velge.....
noggie Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Siden det er såpass mange av guttene som ikke er bedt, er det vel for såvidt greit. Synes generellt at "alle eller ingen" er en grei regel. Her har vi hatt Halloween med 18 unger + en del søsken uten at de har hatt problemer med å forholde seg til alle (skjønte ikke den helt). Har man plass og ork går det helt fint. Kanskje noen foreldre tilbyr seg å hjelpe til? Si ja takk med et smil så blir du ikke helt utslitt av lydnivået etterpå; (snakker av erfaring her).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå