Gå til innhold

Hvordan stiller du deg til å føde to uker på overtid?


Marla Singer

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å tenke alvorlig over om jeg vil gå noe særlig langt over tiden.

Og i tilfelle når jeg vil be om å få igangsatt fødselen.

Jeg setter strek etter en uke overtid, har jeg bestemt meg for.

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe å tenke over sånn sett, sykehusene har sine regler og det er ikke sånn at man kan bestemme selv om man skal settes i gang eller ei, og evt når det skal skje.... Er alt i orden med mor og barn vurderes situasjonen og på de aller fleste sykehus lar de deg gå 2 uker over før de setter i gang.. Det er på vei nye retningslinjer ang dette, men de er ikke på plass enda så fortsatt gjelder denne reglen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over skriver er det antagelig ikke noe du får velge selv, sykehuset følger sine retningslinjer men de følger opp underveis og forsikrer seg om at alt er bra med babyen og at morkaka gjør jobben sin også på overtid.

 

Det er ikke risikofritt å sette igang en fødsel heller, det beste er jo at den får komme igang av seg selv.

 

Jeg er selv ti dager på overtid i dag og skal settes igang på torsdag om det ikke skjer noe før den tid. Overtidsdagene blir laaaange, men så lenge jeg føler meg trygg på at babyen har det bra bekymrer jeg meg ikke nevneverdig for overtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å vite at de følger med på barnet og sjekker at alt er ok, men jeg er glad for at de setter igang fødselen din på torsdag hvis ikke noe har skjedd innen da.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er selv 7 dager på overtid etter termin idag (termin var 8.juni). Virkelig kjedelig å gå slik å vente...

 

Jeg var hos lege sist for kontroll (den 10. juni), da var jeg 2 dager på overtid. Ifølge legen er det ikke mer kontroll nå før jeg skal inn til overtidsvurdering på KK den 21. juni. Jeg synes selv dette er lenge å vente... føler meg frisk, og mistenker ikke at noe er galt med babyen, men føler likevel at jeg ønsker å bli sjekket i tiden før 21. juni.

har dere bedt om oppfølging selv i tiden etter termin eller har dere fått time hos deres lokale sykehus/jordmor/lege for sjekk? Min jordmor er på ferie, så jeg får ikke komme til der (må bli privat evt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også termin 8 juni og var til kontroll den 7. Fikk også overtidstime den 21 juni og beskjed om at det ikke ble noen kontroll i mellomtiden. Jeg syntes det var lenge og ringte til sykehuset. Der sa de at de anbefalte og få sjekket urin(for protein) og blodtrykket mitt. Jeg skal prøve å få gjort dette i dag.

 

 

Ellers så bynner man jo å bli litt lei ja, men det er vel slik at den kommer når den kommer. Men synes det er viktig at man tar kontakt med sykehuset vist man er bekymret og stå på sitt til an kanskje blir kontrolert av noen slik at man ikke går rundt å tenker at noe er galt.

 

Godt å se at det ikke er bare er meg som går her å venter på at den lille skal komme ut å la seg hilse på.

 

Lykke til alle sammen :)

Det blir så bra når det først skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er lurt å ordne med sjekk hos fastlege selv. Han/hun kan få fart på sakene hvis det skulle være behov for det.

Det er veldig lenge å vente fra 8. til 21.juni, selvom alt føles fint.

 

Det som er litt positivt i det hele er at det virker som om legene og jordmødrene nå setter strek ved tolv dager overtid, fremfor fjorten.

En liten forbedring, men jeg syns uansett man kan følge med og beslutte litt selv og. Det er jo våre barn det gjelder.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få sjekket urin og blodtrykk, ja.

Jeg er litt sjokkert over at de setter neste overtidstime til 21.juni når du har termin 8.

 

Helt enig med deg - ta kontakt selv hvis man er bekymret (noe man vel alltid kjenner litt på når man går over termin), og stå på sitt til man blir kontrollert.

 

Lykke til:)

Og ja - det blir så bra og spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...