Gå til innhold

4 år og vil ikke legge seg i sengen sin..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slite litt med barnet mitt og når det gjelder leggerutiner, jeg har prøvd lenge å få ham til å sove i sengen sin men han er så avhengig av å kose med håret mitt til han sovner.. Det har gått bra i perioder, så har han væt veldig mye syk ( ca hver måned) med astma og fått sove i sengen med meg.

Nå er han frisk, men han har rett og slett skrekk for sengen sin.. Det har vært så slitsomt å få ham til å sove i sin egen seng, jeg har brukt flere timer på kveldene der jeg legger ham i sengen, leser en bok.. Lar ham kose litt med håret mitt men nei han skal sove med mamma.. Så går jeg ut av rommet og han kommer skrikende ut av rommet.. lagt han i seng, han komme ut igjen, sånn holder vi på .. Jeg pleier å gi opp på slutten for jeg har mye arbeid jeg tar med meg hjem fra jobben og må gjøre de om kveldene.. Er alenemor, så har ikke andre som kan hjelpe meg med leggingen..

Gjør jeg noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er ikke konsekvent, du gir opp og du lar gutten få viljen sin. Og det er han fullstendig klar over.

Vær konsekvent og ta noen tøffe kvelder. Det vil lønne seg på sikt

Skrevet

Som å lese om meg selv.

Gutten min på 4 sover forsatt i min seng, men jeg kan lese et eventyr å gå ut av rommet uten problemer.

Det løste seg i påsken, var på fjellet med et annet par med ei jente i samme alder.

De lå på hemsen sammen, litt surmuling første natta, men det gikk bra.

Før dette måtte jeg alltid være i senga til han sovnet.

Kansje det hadde hjulpet om han hadde noen på overnatting på rommet?

Gutten min var også syk ut og inn på Riksen, var jo fort å komme i senga mi da.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...