Gå til innhold

NÅR kommer melken?

♥En søt og ny søtnos i magen♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Fødte for fire dager siden og har fremdeles ikke melk. Legger baby til brystet hele tiden for å stimulere (hver 2 - 3. time på dagtid), men fremdeles ikke tegn til at den kommer. Har begynt så smått og gi små skvetter med mme med engangssprøyte for at hun ikke skal miste alt for mye vekt og bli så slapp at hun ikke orker å suge i det hele tatt.

Har en fra før der det samme skjedde. Men med førstemann var det en del andre ting som stort blodtap og baby som ikke var i form som jeg tror bidro til det. Denne gangen har jeg ikke mistet på langt nær så mye blod, og babyen er frisk og rask denne gangen. Håper virkelig på at jeg skal få til å amme denne gangen!

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dvs jeg kan vri litt på spørsmålet: Kommer melken?

Skrevet

Min kom ette et par uker... Men da var snuppa for godt vant til NAN, at det ble ikke noe amming i det hele tatt på henne heller. Som Maxi her i huset sier; "Mamma sine pupper virker ikke skjønner dere...." ;o) Og det ser ut til at de vokser seg friske og raske begge to ;o)

Lykke til, søk hjelp på helsestajon om du er kommet hjem, ;

Og ikke minst ; GRATULERER SÅ MASSE!!!!!!

Skrevet

Takk for svar! Jeg har jo allerede en som har vært flaskebaby som er frisk og rask i dag. Vet jo egentlig veldig godt at flaskemelk ikke er djevelens verk;)

Men hadde jo vært veldig kos å få det til bedre nå. Skal ringe helsestasjon eller ammepoliklinikk imorgen tror jeg.

Skrevet

Ring til helsestasjonen/ammepoliklinikk ja ;) , du kan jo handmelke litt også? eventuelt prøve å sprute litt melk inn i munnen på babyen når den først kommer, slik at hun får smaken på det ;)

Unner det virkelig å få amme, eg saavner det så mye, kjempe koselig stunder! :)

Skrevet

Nå siste gangen kom ikke melken før etter 4-5 dager, men jeg hadde keisersnitt da, mistet mye blod og var syk selv (lungebetennelse). Men den kom til slutt, da var jeg gørrsår for hun sugde jo for livet, bokstavlig talt, uten at det kom noe..

Ga mme fra kopp noen ganger i døgnet før melka kom. La henne til og lot henne suge til krampa tok henne før hun fikk litt mme. Da melka endelig kom gikk det supert med ammingen, fullammet til 7 mnd og fortsatte å amme til hun var 15 mnd gammel.

Skrevet

Så bra! Håper det samme skjer her også. Noen flere med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...