<3Mamma til 3 <3 Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 jeg har et barn på 5 år fra før og har en avtale med far at han skal ha han hver 3.helg fra torsdag til søndag siden han bor langt unna og det blir mye kjøring på barnet. Han blir bilsyk. Eneste grunnen til at jeg gikk med på denne avtalen var at far skulle komme hit som vi bor å være her den helga han skal ha barnet. Og nå presterer faren å si at han har aldri gått med på noe slikt!!?? Så han nektet å komme å hente barnet nå i helga. Har flere ganger skrevet meldinger til far og spurt om han kan komme å være sammen med barnet men får ikke svar. Sønnen min ble kjempelei seg da faren plutselig ikke kom å hentet han som han hadde gledet seg til! Får så ont i hjertet mitt av dette. Jeg vil jo mer enn noe annet at dem skal få være sammen å ha det fint, men det virker ikke så han bryr seg så veldig mye. Skjønner ikke hvordan man kan avfeie sitt eget barn på denne måten. Så nå har jeg kalt inn til time på familivernskontoret, for å få en skriftlig avtale som han ikke kan gå tilbake på..
Dette er lykken på jord! Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Hvordan kan du kreve at far skal komme og være der du bor og ha samvær der med barnet? Hvis jeg har forstått deg rett, så skjønner jeg godt at han nekter å gå med på dine regler og primisser. Denne 5 åringen har rett på samvær med far, og å bli kjent med han i far sine omgivelser og i far sitt hjem. En stor andel barn blir bilsyke, og dette er ikke grunn til å hindre samvær. Gi gutten en postafen hver 3 helg, før han kjører, så får han mindre ubehag. Nå synes jeg du er urimelig, og ikke at du bidrar til et godt far og sønn forhold. At sønnen ble lei seg denne helgen, er ikke far sin feil.
<3Mamma til 3 <3 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 for det 1. så var dette fars forslag på avtale, før han kom med dette så hadde han gutten annenhver helg. Så dette er LANGT ifra noe som jeg har pønsket ut! Så du forstår meg nok ikke rett. Dette er farens hjemsted, og han har all sin familie her, som også ønsker å se barnet. Far bodde på samme plass som oss og flyttet for 1 år siden. Postafen har vi prøvd, funker ikke! Vi har aldri vært sammen. Ingen som nekter barnet samvær med far men har man en avtale så har man en avtale! Far krever når plutselig at jeg skal kjøre barnet når han skal ha han, og det er 4 timer kjøring hver vei. Det blir Ikke aktuellt da jeg jobber til kl 19.00 hver torsdag. Så det er min feil at far ikke stiller opp å henter barnet til avtalt tid og sted? Hvordan får du dette til å stemme i ditt hode??
snartmammapåny Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Tror nok du har gjort det rette med å kalle inn et nytt møte på familievernkontoret for å få på plass en skikkelig avtale. Viktig å ha gode nedskrevne avtaler. Ting sklir desverre lett ut når det ikke er en fast ramme som begge er helt enig i. Helt tydelig at det blir mye stress for dere begge å skulle frakte barnet 4 t hver vei hver 3 helg. eller for far å skulle komme 4 t til dere hver 3. helg, så blir nok lett at ting ikke passer en helg... desverre Uansett, lykke til! håper dere får til en avtale dere alle tre kan ha glede av!
Dette er lykken på jord! Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Når du ber om andres mening, så får tåle å høre den. Du skriver selv at far ikke er enig i denne avtalen du mener dere har. Hvordan kan du nå skrive at dette var fars forslag på avtale? Da er det vel bare å gå tilbake til annenhver helg da. Sette gutten i forsetet, koble ut airbag, og har ofte stopp. Man får til det man vil få til. Jeg ser ikke problemet. Ps. har selv en gutt på 6 år som pendler. Om du og far noen gang har bodd sammen er irellevant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå